Piotr Krzystek, prezydent Szczecina, wspomniał o budowie nowej bazy w rozmowie dla branżowego portalu transport-publiczny.pl. Zajezdnia miałaby serwisować wyłącznie tramwaje obsługujące linie w prawobrzeżnej części miasta, czyli linie 2, 7 oraz 8.
Jednak konkretów brakuje: nie wiemy, kiedy mogłaby powstać i jaki jest szacowany koszt.
- Na dzisiaj nic nie zostało skonkretyzowane. To dość odległa perspektywa czasowa - mówi Piotr Zieliński, rzecznik prasowy Miasta Szczecin ds. inwestycji.
Budowa nowej zajezdni jest ściśle związana z budową II etapu SST, który ma być zrealizowany, przy założeniu jak największego dofinansowania.
- Jego fizyczna realizacja mogłaby się rozpocząć najwcześniej dopiero pod koniec obecnej perspektywy budżetowej UE (analogicznie jak ma to miejsce w odniesieniu do poprzednich okresów finansowania UE) - czyli po roku 2025, oczywiście przy założeniu, że Miasto Szczecin pozyska środki na realizację - usłyszeliśmy od urzędników w 2021 roku.
Przypomnijmy, że w 2017 roku przeprowadzono konsultacje społeczne dotyczące przebiegu SST. Przepytano łącznie 1510 osób.
- Najwięcej ankietowanych, bo 645 wybrało wariant trasy W2, czyli Turkusowa-Handlowa-Łubinowa-Struga-osiedle Kijewo (pomiędzy ul. Niedźwiedzią i Pawią), jako najwygodniejszy dla podróży po Prawobrzeżu,
- Ten sam wariant 660 osób wybrało jako najwygodniejszy dla podróży między prawo a lewobrzeżną częścią miasta,
- Drugi najbardziej popularny wariant dla podróży po dzielnicy wśród ankietowanych to linia do osiedla Bukowego: Turkusowa-Handlowa-Swojska-Nad Rudzianką-Gwarna do Kijewa,
- Najmniej osób chciałoby jeździć nitką SST z Turkusowej przez Handlową-Dąbska do pętli w Kijewie.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?