Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Szczecinianie kupują coraz mniej biletów komunikacji miejskiej

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Dochody ze sprzedaży biletów za 7 miesięcy tego roku są niższe o ponad 3 623 000 zł w porównaniu do założeń planu.

Wczoraj odbyła się w tej sprawie komisja Rady Miasta. - Przyczyn niewykonania planu sprzedaży biletów jest wiele i jest to zjawisko bardzo złożone. Do prawdopodobnych przyczyn można zaliczyć obowiązujący taryfikator biletowy oraz wzrastająca z roku na rok liczba grup uprawnionych do ulgowych i bezpłatnych przejazdów - mówi Hanna Pieczyńska, rzecznik Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. - Największa utrata wpływów występuje z tytułu wprowadzenia dodatkowych ulg dla pasażerów Programu Szczecin Przyjazny Rodzinie, wynosi ona blisko 2,5 mln zł rocznie.

Wśród innych czynników, które szkodzą komunikacji wymieniono także czynniki demograficzne, to, że mieszkańcy wolą jeździć własnym transportem, a także remonty i przebudowy ulic, które nie sprzyjają KM. Pojawiły się pomysły, żeby polepszyć sprzedaż biletów.

- Proponuję, aby rozpocząć od ściągnięcia należności mandatowych za jazdę bez biletu i zwiększyć liczbę kontroli, aby cwaniaki chcący zaoszczędzić, ponosili za to karę, bowiem nie można tego nazwać inaczej niż zwykłym oszustwem - proponuje Rafał Niburski, radny PiS.

- Zniknęły bilety w kioskach, psujące się urządzenia do sprzedaży oraz niechętni sprzedaży kierowcy wszystko to zmniejsza wpływy i naraża mieszkańców na niepotrzebny stres- argumentuje Urszula Pańka, radna PO.

Do dyskusji włączył się także Jędrzej Wijas, były radny.

- Paradoksalnie do spadku wpływów mógł się przyczynić rower miejski. Z pewnością nie w całości, ale pojawił się jako dodatkowa opcja podróży po mieście na krótkich odcinkach, za darmo. Pod tym względem jest to oferta konkurencyjna dla komunikacji miejskiej. Należałoby się też przyjrzeć, czy spadek nie nastąpił w sprzedaży biletów jednorazowych na linie pospieszne po uruchomieniu tramwaju na Prawobrzeże - uważa pan Jędrzej.

Tymczasem ZDiTM proponuje zwiększenie liczby spraw kierowanych do sądu w celu wyegzekwowania kar za brak ważnego biletu za przejazd.

Zobacz też:
Jak szczecinianie oceniają komunikację miejską? Są wyniki badań

Czytaj więcej:

Zobacz także:

Szczeciński Szybki Tramwaj i pierwsze opinie. Pasażerowie ch...

Polecamy na gs24.pl:

Pogodno jako całośćPrzez wielu uchodzi za najpiękniejszą dzielnice willową w Polsce. Warto wybrać się tu na spacer. Można chodzić wąskimi uliczkami godzinami i podziwiać mnóstwo pięknych domów schowanych pośród zieleni. Mieszka tu około 25 tysięcy szczecinian. Polską nazwę Pogodno wprowadzono urzędowo w 1947 roku. Do 1945 tereny na wschód od ul. Traugutta nosiły nazwę (niem.) Ackermannshöhe ("Wzgórze Ackermanna"), na cześć ówczesnego nadburmistrza miasta. Część pomiędzy obecnymi ul. Czorsztyńską i Poniatowskiego nosiła nazwę Braunsfelde ("Pole Brauna").Centralną osią dzielnicy jest ul. Mickiewicza (na zdjęciu), dwupasmowa arteria, w środku której jeżdżą tramwaje w stronę centrum Szczecina.

7 cudów szczecińskich osiedli. Na początek Pogodno [nowy cykl gs24.pl]

Gs24.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński