Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jest już łącznik między stadionem Pogoni a stacją Pogodno

Leszek Wójcik
Leszek Wójcik
Kilkudziesięciometrowy łącznik jest poprowadzony przez ogródki działkowe ciągnące się między ul. Twardowskiego, a torami kolejowymi.
Kilkudziesięciometrowy łącznik jest poprowadzony przez ogródki działkowe ciągnące się między ul. Twardowskiego, a torami kolejowymi. LW
Jest już gotowy łącznik, który w przyszłości prowadzić będzie od ul. Twardowskiego do stacji Pogodno. To jeden z elementów wielkiej inwestycji: Szczecińskiej Kolei Metropolitarnej.

Kilkudziesięciometrowy łącznik jest poprowadzony przez ogródki działkowe ciągnące się między ul. Twardowskiego, a torami kolejowymi. Na razie nigdzie się nim nie dojdzie - wchodząc od ul. Twardowskiego, na wysokości głównego wejścia na Stadion Miejski im. Floriana Krygiera, można nim dojść do chaszczy rosnących przy torowisku. Chwilowo kończy się ślepo. Ale w przyszłości umożliwi pasażerom dotarcie z przystanku Pogodno na ul. Twardowskiego i dalej na stadion (chodnik wzdłuż ulicy też już jest położony).

Jak się dowiedzieliśmy w PKP PLK SA, do peronu znajdującego się pomiędzy torami planowane są dwa dojścia - oba kładką. Przyszli pasażerowie Szczecińskiej Kolei Metropolitarnej będą mogli dojść nią do gotowego już łącznika prowadzącego do ul. Twardowskiego.

- Z peronu wyspowego będzie też możliwość pójścia kładką w drugą stronę, w kierunku parku - zapewnia Bartosz Pietrzykowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Kładka będzie wyposażona w windy.

Przypomnijmy, że kładka nie będzie jedynym wyjściem z przystanku Pogodno. Główne prowadzić ma na "Most Akademicki" wzdłuż ul. Mickiewicza. Schody, prowadzące obecnie na peron zostaną zmodernizowane. Tu również będzie zbudowana winda.

Od listopada ub. r. na wiadukcie ekipy remontowe poszerzają chodnik. Jest też już przygotowywany parking dla rowerów. Ma być także, przy okazji, przebudowane zejście schodkami do parku Noakowskiego. Z powodu realizacji tych prac, przejazd ul. Mickiewicza w kierunku al. Bohaterów Warszawy jest możliwy tylko jednym pasem - po torowisku tramwajów linii 5 i 7.

- To część prac związana z projektem Szczecińska Kolej Metropolitalna - fragment wykonywanej przez miasto części SKM Pogodno - tłumaczy Piotr Zieliński, rzecznik prasowy Miasta Szczecin ds. inwestycji.

A co z przebudową przystanku Pogodno?

- W okolicach przystanku Szczecin Pogodno (linia kolejowa nr 406) wykonawca prowadzi obecnie prace torowe - informuje Bartosz Pietrzykowski. - Roboty związane z przebudową peronu rozpoczną się w drugiej połowie roku.

Zgodnie z projektem, planowana jest przebudowa peronu wyspowego. Wykonawca uzyskał pozwolenie na przebudowę znajdującej się na peronie zabytkowej wiaty, która, dodatkowo, ma być częściowo przesunięta (w kierunku ul. Jagiellońskiej), a jej konstrukcja podniesiona i wzmocniona - wszystko pod nadzorem konserwatora zabytków.

Dwukrawędziowy peron będzie posiadał wysokość ułatwiającą podróżnym wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Zostanie zamontowane nowe oświetlenie, tablice z czytelnym oznakowaniem i gabloty z rozkładami jazdy. Dzięki windom oraz ścieżkom naprowadzającym przystanek będzie dostępny dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Na linii kolejowej nr 406 zakończenie prac planowane jest w IV kwartale 2025 roku, a pociągi w ramach Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej będą mogły pojechać na przełomie 2025 i 2026 roku.

Szczecińska Kolej Metropolitarna to tzw. szybka kolej miejska, łącząca szczecińskie osiedla na prawobrzeżu z centrum Szczecina oraz Policami, Goleniowem, Stargardem i Gryfinem. Projekt zakłada, że SKM wykorzystywać będzie istniejący układ torów kolejowych i stacji.

SKM-ka, razem ze skomunikowanymi węzłami przesiadkowymi, będzie wkrótce główną osią transportu publicznego w Szczecińskim Obszarze Metropolitalnym. Tworząc zintegrowany z innymi gałęziami transportu publicznego (tramwaje, autobusy) oraz indywidualnego (parkingi P&R, B&R) system kolejowych połączeń. Zapewni szybkie, wygodne i bezpieczne przemieszczanie się w obrębie SOM. Projekt jest współfinasowany z środków Unii Europejskiej.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński