Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tak wygląda przebieg linii w ramach Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Sprawdź przystanki

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
W tym roku mamy poznać ofertę biletu metropolitalnego. Będzie to bilet okresowy, który można będzie kupować w zależności od potrzeb na przykład na komunikację miejską w Szczecinie plus przejazd pociągiem na przykład do Goleniowa czy do Stargardu i na przykład na komunikację w Stargardzie. Bilet metropolitalny ma być tańszy niż składowa cen pojedynczych biletów.
W tym roku mamy poznać ofertę biletu metropolitalnego. Będzie to bilet okresowy, który można będzie kupować w zależności od potrzeb na przykład na komunikację miejską w Szczecinie plus przejazd pociągiem na przykład do Goleniowa czy do Stargardu i na przykład na komunikację w Stargardzie. Bilet metropolitalny ma być tańszy niż składowa cen pojedynczych biletów. Archiwum gs24.pl
Żółta, niebieska i czerwona, to kolory trzech linii w ramach SKM. Poznaliśmy też przystanki, na których będą zatrzymywały się pociągi.

To układ docelowy linii i przystanków, które będą działać w ramach kolei metropolitalnej.

Kiedy ruszy SKM?

Według PKP PLK na liniach w stronę Gryfina, Stargardu oraz Goleniowa nowe przystanki zostaną oddane do eksploatacji w pierwszej połowie 2024 roku, na przykład przystanek Szczecin Łasztownia i Szczecin Dunikowo zaczną działać od czerwca. Wyjątkiem jest stacja Szczecin Dąbie oraz przystanek Szczecin Zdroje, na których zakończenie prac planowane jest do końca marca 2025 roku. Najpóźniej pociągi ruszą do Polic.

- Zakończenie prac planowane jest w IV kwartale 2025 roku, a pociągi w ramach Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej będą mogły pojechać na przełomie 2025 i 2026 roku - mówi Bartosz Pietrzykowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Od 1 września 2024 roku wejdzie w życie bilet metropolitalny, a wcześniej - w wakacje - poznamy finansowe szczegóły oferty.

- Założenie jest takie, że na początku będzie to tylko bilet okresowy, który można będzie kupować w zależności od potrzeb na przykład na komunikację miejską w Szczecinie plus przejazd pociągiem na przykład do Goleniowa czy do Stargardu i na przykład na komunikację w Stargardzie. Bilet metropolitalny ma być tańszy niż składowa cen pojedynczych biletów, żeby zachęcić pasażerów do zakupu. Bilet będzie można doładować na Szczecińską Kartę Metropolitalną czy też inne nośniki elektronicznie. Biletomaty nie będą wyposażone w płatność gotówką, bo to ogromnie podrożyłoby koszty. Urządzenia już są w Szczecinie i będą montowane na przystankach od początku roku. System jest zsynchronizowany z używanym przez Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego - informuje Roman Walaszkowski, dyrektor biura Stowarzyszenia Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego.

Od 10 marca na trasach SKM pojawi się 14 dodatkowych par pociągów. Na trasie S1 – Szczecin – Stargard – 4 pary, S3 Szczecin – Gryfino – 6 par i na trasie S2 Szczecin – Goleniów 4 pary. Organizatorem przewozów aglomeracyjnych na trasach SKM będzie Województwo Zachodniopomorskie, a poszczególne gminy partnerskie mają przekazać na ten cel dotacje. Dotacja przekazana przez Gminę Miasto Szczecin ma wynosić 1 755 116 zł, a łączna kwota dotacji od wszystkich gmin to 4 360 138 zł.

- Zgoda na przekazanie dotacji celowej dla Województwa Zachodniopomorskiego musi jeszcze zostać udzielona przez Radę Miasta Szczecin. Głosowanie w tej sprawie odbędzie się na nadzwyczajnej sesji, 7 marca - mówi Paulina Łątka z Centrum Informacji Miasta.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński