To ich reakcja na zaprezentowany w poniedziałek plan reformy SPP.
ZOBACZ TEŻ:
- Szybka Kolej Miejska też na razie nie jest alternatywą dla samochodów, bo nie wiadomo, czy powstanie do 2022 r. Potrzebujemy nowych rozwiązać już teraz - mówił radny Przemysław Słowik.
Zieloni proponują zwiększenie częstotliwości kursowania autobusów, szczególnie z osiedli peryferyjnych.
- Ilość kursów jest niestarczająca z Berzczecza, czy Warszewa. Jak to ma zmobilizować kierowce, aby zostawił auta i pojechał do miasta autobusem który ma jeden, dwa, czy trzy kursy na godzinę. A co z Łasztownią, która komunikacyjnie jest wykluczona, bo do najbliższego przystanku są dwa kilometry - mówił radny Słowik.
ZOBACZ TEŻ:
Zieloni liczą też, że zaproponowana w poniedziałek nowa linia 90 nie będzie tylko wizerunkową zagrywką władz miasta, aby osłodzić podwyżki w strefie. Autobus ma dowozić do centrum kierowców, którzy pozostawią swoje auta poza strefą.
- Linia 90 musi jeździć częściej, żeby miała sens -uważają Zieloni.
Według Jagoda Żyłkowska, kolejną alternatywą dla sensownej polityki transportowej miasta, jest nowoczesny rower miejski. Powinno być ich co najmniej tysiąc. To koszt ok. 6-7 mln zł.
- Ale taki, który będzie wyposażony w GPS i będzie można go zostawić w dowolnym miejscu strefy, a nie w stacji dokującej. Takie rowery są już choćby w Poznaniu, czy Krakowie. Sensowne jest też wprowadzenie rowerów elektrycznych, dla dzieci.
Zieloni proponują też budowę w Szczecinie 5 km dróg rowerowych rocznie, bezpłatną linię autobusową samorządową, obniżenie cen biletów okresowych.
ZOBACZ TEŻ:
SPRAWDŹ:
ZOBACZ TAKŻE:
ZOBACZ TEŻ:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?