Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Niezwłocznie, czyli kiedy? ZDiTM tłumaczy, jak szybko powinniśmy skasować bilet

Oskar Masternak
Jak szybko powinniśmy kasować bilet po wejściu do tramwaju
Jak szybko powinniśmy kasować bilet po wejściu do tramwaju archiwum
Trzydzieści jeden sekund - tyle czasu powinno nam wystarczyć do tego, by odłożyć zakupy, dojść do kasownika, wyciągnąć bilet i go skasować.

Niedawno na naszych łamach opisywaliśmy „przygodę” naszej Czytelniczki z kontrolerami biletów w autobusie linii 75. Wówczas pani Krystyna tak opisywała całe zajście:

- Po wejściu do autobusu położyłam moje torby na siedzeniu, sięgnęłam do torebki, wyjęłam portfel, a z niego bilet. Wstałam i chciałam skasować bilet. Niestety, przy kasowniku stał pan, który mi to uniemożliwił, oskarżając mnie, że jadę na gapę. Kontroler w chamski sposób uniemożliwił mi skasowanie biletu, zastawił mi drogę i popychał mnie w głąb autobusu - mówiła pokrzywdzona pasażerka.

W Zarządzie Dróg i Transportu Miejskiego przez kilka dni trwała analiza nagrań z monitoringu. Dzięki temu udało się odtworzyć dokładny przebieg zdarzeń.

- Nagranie wideo potwierdza, że pasażerka wsiadła do autobusu o godzinie 08:19:19, a kasowniki zostały wyłączone o godz. 08:19:50, miała zatem 31 sekund na prawidłowe opłacenie przejazdu, a próbowała to zrobić kilka sekund po zablokowaniu urządzeń kasujących i po rozpoczęciu kontroli [...]. Inne osoby nie miały problemu ze skasowaniem biletu, system zanotował trzy skasowania - relacjonuje Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy zarządu dróg.

O tym, kiedy powinniśmy skasować bilet, mówi Zarządzenie Prezydenta Miasta Szczecin Nr 190/15 z dnia 13.05.2015 r. „pasażerowie regulujący opłaty za przejazd biletami jednorazowymi zobowiązani są kasować je niezwłocznie po wejściu do pojazdu” (załącznik do Zarządzenia Nr 190/15, rozdział 3, § 5, punkt 2). Należy rozumieć to w ten sposób, że wchodząc do pojazdu, powinniśmy mieć przygotowany bilet do natychmiastowego skasowania.

- Bardzo mi przykro, że Pani Krystyna czuje się pokrzywdzona. Prosimy jednak na przyszłość o większą uwagę i szybsze skasowanie biletu, najlepiej od razu po wejściu do pojazdu. Pracownicy nie mieli oczywiście na celu denerwowania pasażerki ani narażenia jej na stres. Zdajemy sobie także sprawę z tego, że kontrolerzy nie cieszą się sympatią pasażerów, ale wykonują swoje zadania w większości przypadków zgodnie z regulaminami i zasadami, i tak też było w tym wypadku - skomentowała całe zdarzenie Hanna Pieczyńska.

Pożar pieczarkarni przy ul. Twardej w Podjuchach w Szczecinie

Pożar na prawobrzeżu w Szczecinie. Pali się pustostan

Gs24.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński