Chodzi o ulice ul. Kłodną, ul. Środową, ul. Sienną, Rynek Sienny, Rynek Nowy, ul. Wielką Odrzańską, część ul. Małej Odrzańskiej (od ul. Środowej do ul. Opłotki), ul. Opłotki oraz ul. Osiek. Nie można tam wprowadzić Strefy Płatnego Parkowania, bo są poza pasami drogowymi dróg publicznych. Dlatego władze Szczecina rozszerzają ten teren o tzw. Strefę Zamieszkania Stare Miasto, która obowiązuje już na tzw. górnym tarasie, czyli wokół Orła Białego.
Zdaniem władz miasta płatne miejsca parkingowe na Podzamczu wymuszą rotację aut na terenie z deficytem miejsc parkingowych i uporządkuje parkowanie.
- Po wieku analizach, spostrzeżeniach dotyczących parkowana na Starym Mieście, nie podlega dyskusji, że parkowanie odbywa się tam w sposób nieuporządkowany. Teraz to porządkujemy. Mamy dobre doświadczenia przy organizacji Strefy Zamieszkania Stare Miasto na górnym tarasie wokół placu Orła Białego - wyjaśniał Radosław Kanarek, prezes miejskiej spółki Nieruchomości i Opłaty Lokalne.
Ceny za parkowanie na Podzamczu będą takie jak w Strefie Zamieszkania Stare Miasto:
- w podstrefie 1 - pierwsze 15 minut 2,50 zł, każde kolejne 3 minuty – 50 gr.,
- w podstrefie 2 - pierwsze 15 minut - 1,50 zł, każde kolejne 3 minuty – 30 gr.,
- ppłata dodatkowa za brak ważnego biletu parkingowego wynosi 200 zł.
Radny Robert Stankiewicz zwrócił uwagę, że samochody powinny mieć zakaz wjazdu na Nowy Rynek sąsiadujący z ratuszem staromiejskim.
- Po drugiej stronie ratusza, z Rynku Siennego udało się wyprowadzić samochody, co otworzyło ten fragment starówki dla mieszkańców. Dobrze byłoby zrobić to po drugiej stornie ratusza, czyli na Nowym Rynku. Wtedy od Baszty Siedmiu Płaszczy mielibyśmy taki mały fragment prawdziwego starego miasta - argumentował.
Na razie nie wiadomo czy i kiedy Nowy Rynek zostanie zamknięty dla aut. Prezes Kanarek liczy, że kierowcy z Podzamcza przestawią swoje samochody pod Trasę Zamkową, gdzie od marca obowiązuje płatne parkowanie (tańsze niż w SPP i SZSM) i nadal jest tam sporo wolnych miejsc.
- A gdzie jest parkingowiec obiecywany od lat? Samochody nie wyparują, starówka oczywiście powinna być bez aut, ale gdzieś ci kierowcy muszą parkować. To zamach na kierowców - mówił radny Maciej Ussarz.
Ostatecznie za uchwałą głosowało 19 radnych, 7 było przeciw. Dwie osoby wstrzymały się.
Jeśli wojewoda nie będzie miał zastrzeżeń do uchwały, decyzja wejdzie w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.
ZOBACZ TEŻ:
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Nowi ministrowie w rządzie Donalda Tuska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?