Jego istnienie potwierdzają regionaliści, dla których odkrycie nie jest niespodzianką.
- Tunel jest związany ze schronem przeciwlotniczym, który znajduje się pod dworcem. Jedno z wejść (właz) do niego znajdowało się bodajże w podziemnym przejściu między peronami. Obecnie od wielu lat jest zamknięte kratami — mówi Dominik Wołyński, badacz lokalnej historii Polic.
Jak podają PKP Polskie Linie Kolejowe, wykonawca prac na stacji Police nie odkrył nieznanego tunelu oraz nie prowadził prac związanych z zasypaniem tunelu. Co znaleziono w Policach?
- Po rozbiórce starej nawierzchni peronowej uwidoczniła się bryła schronu żelbetowego, który jest połączony z istniejącym przejściem podziemnym do peronu wyspowego — informuje Bartosz Pietrzykowski z PKP PLK. - Po zakończeniu modernizacji stacji Police dojście na perony zostanie zapewnione poprzez dwie kładki z windami, dzięki którym będą one dostępne dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Wiemy, jaki jest zakres przebudowy.
- W pozostały zakres prac na stacji wchodzi przebudowa dwóch peronów (jeden jednokrawędziowy, drugi dwukrawędziowy). Perony będą wyższe, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Będą posiadały antypoślizgową nawierzchnię ze ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidomych i niedowidzących. Na peronach zostaną zamontowane wiaty, ławki, gabloty, kosze na śmieci. Orientację podróżnym ułatwi czytelne oznakowanie. Bezpieczeństwo po zmroku zapewni jasne oświetlenie — wyjaśnia Bartosz Pietrzykowski.
Jak wygląda najnowszy harmonogram dotyczący prac przy SKM?
- Ze względu na złożony do Centrum Unijnych Projektów Transportowych wniosek o fazowanie projektu, zakończenie wszystkich robót budowlanych w ramach realizowanej inwestycji planowane jest na przełom II i III kwartału 2025 roku, natomiast do końca 2025 r. przewidywane jest uzyskanie wymaganych certyfikatów i dopuszczeń — informuje Bartosz Pietrzykowski. - Przy czym prace na liniach do Gryfina i Goleniowa planowane są do końca bieżącego roku, a w Szczecinie Dąbiu i Szczecinie Zdrojach do końca 2024 roku.
Roboty na dwóch wspomnianych stacjach mogą być realizowane po 2023 roku, z uwagi na prowadzoną przez Wody Polskie budowę mostu kolejowego nad Regalicą.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?