- Na budowie mostu kolejowego na Regalicy wykonano najbardziej widowiskową część robót, tj. nasunięto konstrukcję stalową mostu dla toru nr 1 oraz 2. Obecnie trwają prace związane z wykonaniem nawierzchni torowej na moście wraz z dojazdami oraz budowa sieci trakcyjnej. Na ukończeniu jest rozbiórka istniejących podpór starego obiektu - informuje Diana Zyglewska z firmy Budimex S.A. - Zakończono zasadnicze roboty żelbetowe związane z budową murów oporowych nasypu kolejowego oraz wiaduktu drogowego, który umożliwi bezkolizyjny przejazd ul. Szklaną pod linią kolejową 273 relacji Szczecin-Wrocław.
Jak podaje wykonawca, w toku są prace związane z wykonaniem infrastruktury drogowej, między innymi budowa kanalizacji
deszczowej i wykonanie konstrukcji nawierzchni. Oddano do użytkowania budynek nastawni, w którym uruchomiono nowy system sterowania ruchem kolejowym na stacji. Stary budynek nastawni zostanie wyburzony, co pozwoli na wybudowanie brakującego odcinka toru nr 3 wraz z rozjazdami.
W tym miesiącu czeka nas jedna z najbardziej widowiskowych operacji.
- W październiku planowane jest wykonanie próbnych obciążeń mostu kolejowego oraz wiaduktu, które po uzyskaniu pozytywnych wyników pozwolą na wystąpienie o pozwolenie na użytkowanie, co umożliwi ruch technologiczny pociągów. Wraz z odbiorem wiaduktu również w październiku planowane jest przekazanie do użytkowania ul. Szklanej dla obsługi lokalnej społeczności - mówi Diana Zyglewska.
Inwestycja ma zwiększyć swobodę żeglugi śródlądowej oraz zapewnić bezproblemowy ruch kolejowy, w tym Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Stara przeprawa została rozebrana. Pozostawiono tylko część zwodzoną starego mostu, która jest zabytkiem techniki.
Polskie skarby UNESCO: Odkryj 5 wyjątkowych miejsc
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?