Wśród nowości jest wydłużenie relacji pociągu Stargard Szczeciński Poznań Gł. do relacji Szczecin Gł. (5:30) Poznań Gł. (9:02).
Nowy pociąg kursujący w dni robocze relacji Szczecin Gł. (11:35) Poznań Gł. (15:04) powstały dzięki połączeniu pociągów relacji Szczecin Gł. Krzyż oraz Krzyż Poznań Gł. Wśród nowych połączeń pojawi się też relacja Szczecin Gł. odj. 21.35 - Kalisz Pomorski Miasto 23.34 oraz poranny pociąg Kalisz Pomorski Miasto 5.47 - Wałcz 6.45
Pierwszy poranny pociąg z Wałcza przyjedzie do Szczecina Gł. o godzinie 7.17 Zmiana ta ma na celu zapewnienie dojazdu do pracy w Stargardzie Szczecińskim oraz do szkół w Szczecinie.
Pociąg relacji Poznań Główny - Koszalin kursujący dotychczasowo tylko w sezonie letnim kursować będzie dodatkowo poza sezonem w soboty z Poznania do Koszalina a w niedziele z Koszalina do Poznania.
Na połowę roku planowane jest także uruchomienie nowego odcinka do Lotniska Szczecin Goleniów. Czas przejazdu ze Szczecina do terminalu zajmie 40 - 45 minut.
Ale nie może być zbyt kolorowo, bo nie uniknęliśmy cięć w rozkładzie, chociaż jak zastrzegają Przewozy Regionalne żadne połączenie nie zostało zlikwidowane.
- Ograniczyliśmy kursowanie pociągów dni wolne, żeby siatka połączeń nie uległa zmianie w pozostałe dni - mówi Andrzej Chańko, dyrektor Zachodniopomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych. - Dofinansowanie do przewozów pozostało na tym poziomie.
Dla przykładu na trasie Szczecin - Chojna w dni robocze jest 9 połączeń dziennie, w sobotę 7 a w niedzielę 5. Między Szczecinem a Stargardem Szczecińskim w dni robocze ma kursować 26 składów, w soboty 19 i w niedziele 20.
Do rozkładu nie wrócił pociąg InterRegio "Barbakan", który jeszcze jesienią kursował między Szczecinem a Krakowem.
- Zainteresowanie tą relacją było znikome - wyjaśnia dyrektor Chańko.
W najbliższy czwartek, 6 grudnia o godz. 13, na peronie trzecim zostanie zaprezentowany nowy spalinowy szynobus. To link z bydgoskiej Pesy, najnowocześniejszy pojazd tej klasy w Polsce.
Pojazd ma osiągać prędkość 120 kilometrów na godziną. Na pokładzie pasażerowie będą mogli korzystać z bezprzewodowego internetu. Niska podłoga w strefie wejść oraz oraz wysuwane stopnie znacznie ułatwiają wsiadanie i wysiadanie z peronów.
Kolejny link dotrze do Szczecina w połowie 2013 roku. Wartość kontraktu ponad 24 mln złotych.
Zmiany dotyczą także odpowiedzialności za publikację rozkładu jazdy. Od 9 grudnia podmiotem odpowiedzialnym za rozkład jazdy jest spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., a nie jak dotychczas przewoźnik.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?