Powołała także na pełniącego obowiązki prezesa spółki prof. Stanisława Iwana, dziekana Wydziału Inżynieryjno-Mechanicznego Transportu Politechniki Morskiej. Będzie on pełnił obowiązki prezesa do czasu rozstrzygnięcia konkursu. W Środę z funkcją prezesa zarządu pożegnał się dotychczasowy prezes zarządu - Krzysztof Urbaś, wiceprezes ds. infrastruktury - dr inż. Jacek Cichocki i wiceprezes ds. ekonomiczno-finansowych - Daniel Stachiewicz.
- Do czasu rozstrzygnięcia konkursu na stanowisko prezesa ZMPSŚ prof. Stanisław Iwan ma pełne kompetencje, aby podejmować wszelkie decyzje związane z zarządzaniem portami — informuje Arkadiusz Marchewka, wiceminister infrastruktury, któremu podlega w ministerstwie gospodarka morska.
Zapowiedział też audyt w spółce i szczegółowe kontrole, bo chce wiedzieć, w jakiej kondycji gospodarczej i ekonomicznej jest teraz zarząd portu.
Zarząd Morskich Portów Szczecin Świnoujście to spółka Skarbu Państwa z mniejszościowymi udziałami gminy Szczecin i gminy Świnoujście.
Na pytanie, kto 2 lutego (w piątek) podpisze list intencyjny między Portem szczecińskim i Portem w Esbjerg w obecności Króla Danii Fryderyka X, minister Arkadiusz Marchewka powiedział, że profesor Stanisław Iwan jako pełniący obowiązki prezesa spółki ma do tego pełne prawo i to jego podpis będzie widniał na tym liście intencyjnym.
Prof. Stanisław Iwan jest członkiem Rady Nadzorczej ZMPSŚ i został delegowany do czasowego wykonania czynności prezesa zarządu spółki Zarząd Morskich Portów Szczecin Świnoujście S.A. I jak wynika z Biuletynu Informacji Publicznej, prokurentem samoistnym spółki została Joanna Habelman.
W szczecińskim i świnoujskim porcie pada rekord za rekordem
Do terminala w Świnoujściu w ciągu miesiąca zawija ponad 300 promów. Terminal imponuje jednak nie tylko skalą działalności, także nowoczesną infrastrukturą i uniwersalnością. Pod koniec minionego roku zakończona została bardzo ważna inwestycja dostosowująca terminal do obsługi transportu intermodalnego (jak podaje PWN, ten rodzaj transportu polega na przemieszczaniu ładunków w tej samej jednostce ładunkowej (np. kontenerze) lub pojeździe (np. naczepa, barka) różnymi gałęziami transportu, ale bez przeładunku samego ładunku - dop. red.).
Polskie skarby UNESCO: Odkryj 5 wyjątkowych miejsc
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?