Zamiast pociągu do Angermuende do Tantow wożą pasażerów autobusy komunikacji zastępczej.
Składy dalekobieżne notują kolosalne opóźnienia. Pociąg z Warszawy Wschodniej do Szczecina planowo dojechał tylko do Warszawy Centralnej. Potem nabrał 437 minut opóźnienia i został zatrzymany w Rzepinie. Stamtąd pasażerowie mogli kontynuować jazdę innymi pociągami. Skład jadący z Lublina będzie później o 378 minut, z Rzeszowa o 375, z Olsztyna o 214, a drugi o 135 minut. Z Suwałk o 118. Ten pociąg aż półtorej godziny stał na stacji w Skierniewicach.
PKP Intercity podało też informację, że do Szczecina nie wyruszy Chrobry, który zazwyczaj meldował się kilkanaście minut po 21, dziś nie wyjedzie na trasę. Pasażerowie mogli korzystać z pociągu Mewa, który miał być planowo w Świnoujściu o 23.15. O godzinie 20 Mewa była jednak między Słupcą a Wrześnią, a jej przyjazd do stacji końcowej awizowany jest na 2 w nocy.
Sytuację można monitorować na portalpasazera.pl, ale ta witryna też czasami nie działa.
Do godziny 18:00 służby techniczne i przedstawiciele producenta przywróciły sprawność ostatnich pięciu lokalnych centrów sterowania (LCS): Konin, Słupsk, Miastko, Iława, Grodzisk Mazowiecki. Wszystkie LCS działają. Monitorowana jest praca wszystkich urządzeń naprawionych po awarii. Przywracana jest rozkładowa jazda pociągów.
Znane są przyczyny usterek. Zgodnie z oświadczeniem firmy Alstom – producenta urządzeń – to błąd w działaniu urządzeń. „Alstom jest świadomy błędu w formatowaniu czasu, który ma obecnie wpływ na dostępność sieci kolejowej, a co za tym idzie na transport kolejowy w Polsce. Bezpieczeństwo pasażerów nie jest zagrożone. Wdrożyliśmy plan przywrócenia dostępności urządzeń sterowania ruchem kolejowym, aby zminimalizować zakłócenia spowodowane usterką w systemach sterowania ex-Bombardier”.
Aby minimalizować utrudnienia wprowadzane jest wzajemne honorowanie biletów. W miarę możliwości na bieżąco są podawane informacje dla podróżnych. Dane o kursowaniu pociągów z uwzględnieniem bieżącej sytuacji zamieszczają na swoich stronach przewoźnicy. Zwroty biletów można realizować wg obowiązujących i podanych przez przewoźników zasad.
Ok. godz. 4.00 zmiany z przyczyn technicznych wystąpiły w 19 lokalizacjach na lokalnych centrach sterowania i objęły kilkaset kilometrów linii kolejowych. Priorytetem było zapewnienie bezpieczeństwa w ruchu kolejowym. Służby techniczne analizują sytuację, aby określić przyczyny usterek.
Lokalne centrum sterowania (LCS) to miejsce, z którego pracownicy prowadzą ruch pociągów za pomocą systemów komputerowych na stacjach i linii o długości od kilku do kilkudziesięciu kilometrów.
ZOBACZ TEŻ:
Polskie skarby UNESCO: Odkryj 5 wyjątkowych miejsc
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?