Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Akcja "Głosu": Jedna taryfa w Szczecinie! Popierają też radni

Marek Jaszczyński
Jest to rozwiązanie najprostsze, a użytkownicy komunikacji miejskiej nie muszą martwić się o znajomość taryf - mówi radny Michał Wilkocki.
Jest to rozwiązanie najprostsze, a użytkownicy komunikacji miejskiej nie muszą martwić się o znajomość taryf - mówi radny Michał Wilkocki. Archiwum Prywatne
Radni przyłączają się do akcji Głosu i popierają zrównanie ceny biletów. Dlaczego za przejazd autobusami pospiesznymi mamy płacić więcej?

Jest konkretny odzew na pomysł „Głosu” w sprawie rezygnacji z podwójnych opłat na liniach pospiesznych. Zapytanie do prezydenta Szczecina złożył Michał Wilkocki, radny klubu Bezpartyjni.

- Czy jest rozważane wprowadzenie jednej wspólnej taryfy komunikacji miejskiej? - pyta urzędników radny. I cytuje naszą redakcję, która jako przykład dobrych rozwiązań komunikacyjnych podała stolicę, gdzie jedna taryfa z powodzeniem funkcjonuje od lat. Jedna, prosta taryfa na wszystkie środki transportu sprawia, że pasażerowie mają niemal nieograniczone możliwości podróżowania w ramach sieci komunikacji miejskiej. Są dzięki temu bardziej mobilni. To też zachęta do tego, by pozostawić samochód i przesiąść się do komunikacji.

Czytaj również: Głos na tory. Tory aż do osiedla Bukowego i Płoni, a tramwaje pojadą po szlakach kolejowych

Inicjatywę „Głosu” poparli też inni radni.

- To byłaby promocja komunikacji miejskiej. Jestem za ujednoliceniem taryfy przejazdowej - uważa Rafał Niburski, radny PiS. - Ze względu na zatory drogowe nieraz można szybciej dojechać tramwajem niż pospiesznym. Utrzymywanie cen biletów na dwukrotnie wyższym poziomie jest bezzasadne.

- Czasowe bilety komplikują korzystanie z komunikacji miejskiej. To, że muszę pamiętać jaki bilet kupić i na ile, wystarczy. Każde uproszczenie taryfy jest dobrym pomysłem popieram inicjatywę „Głosu” - mówi Małgorzata Jacyna-Witt, radna niezależna.

- Najchętniej zrezygnowałbym w ogóle z opłat w komunikacji miejskiej. Przy pomyśle ujednolicenia taryfy należałoby się zastanowić nad finansową rekompensatą za stracone wpływy z droższych biletów. Pomysł wart jest przedyskutowania - mówi Władysław Dzikowski, radny z klubu Bezpartyjni.

Także przedstawiciel przewoźnika poparł również pomysł „Głosu” dotyczący zrównania cen biletów na autobusy zwykłe i pospieszne.

- Czy pasażer nie powinni płacić mniej? Skoro autobusy pospieszne są dwa razy tańsze w eksploatacji niż szybki tramwaj - mówi Włodzimierz Sołtysiak, prezes SPAD.

Zobacz także: Komunikacja miejska w Szczecinie w 2015 [ZDJĘCIA]

Moderus beta na trasie19 stycznia zadebiutował najnowszy tramwaj na trasie do pętli "Głębokie". To częściowo niskopodłogowy moderus beta, a drugi w taborze szczecińskiego przewoźnika. Tramwaj także samodzielnie żłożyli pracownicy szczecińskiej spółki.

Komunikacja miejska w Szczecinie w 2015 [ZDJĘCIA]

Polecamy na gs24.pl:

Gs24.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński