Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Bezprzedziałowy Flirt na trasie Szczecin - Kraków. Będzie wygodniej?

Marek Jaszczyński
Efekt pracy konsorcjum Stadler i Newag, dwadzieścia tak wyposażonych ezetów wyjedzie na trasy kolejowe w Polsce. Na drugim zdjęciu krótki postój pociągu Flirt w Szczecinie.
Efekt pracy konsorcjum Stadler i Newag, dwadzieścia tak wyposażonych ezetów wyjedzie na trasy kolejowe w Polsce. Na drugim zdjęciu krótki postój pociągu Flirt w Szczecinie. PKP / Marek Jaszczyński
Od 13 grudnia ze Szczecina do Krakowa pojedziemy nowymi składami, bez przedziałów.

Flirt pojedzie ze Szczecina przez Poznań, Kutno, Łowicz, Zgierz, Łódź Widzew, Tomaszów Mazowiecki do Krakowa Głównego. To ponad 730 km. W jakich warunkach przyjdzie nam podróżować tak długą trasę?

Flirt dziś na krótko w Szczecinie

Dziś około godz. 9 na stację Szczecin Główny przyjechał najnowszy pociąg Flirt3.

Niestety nie była to prezentacja, a tylko przejazd z krótkim postojem. Skład musi odbyć obowiązkowe jazdy testowe i przejechać 2000 kilometrów zanim zostanie dopuszczony do ruchu pasażerskiego. Flirty maja zadebiutować od 13 grudnia na trasie Szczecin Główny - Kraków Główny.

Nie wszystkim się podoba

Skład jest klimatyzowany, a przestrzeń pasażerska bez przedziałowa.Przy siedzeniach są zainstalowane gniazdka elektryczne dla każdego pasażera. Dodatkowo przewidziano elektroniczny system informacji pasażerskiej. A więc standard niewiele odbiega od tego, co prezentują nasze Impulsy i Linki, jeżdżące po regionalnych trasach. W sieci już pojawiły się krytyczne komentarze.

- Już widzę jak w takim pociągu napierdzielonym ludźmi do granic możliwości jakie jeżdżą teraz TLKi na tej linii ten komfort i wygodę jak każdy leży, siedzi na korytarzu, a wraz z nimi dziesiątki wielkich waliz plecaków czy innych bagaży. W przedziałowych zamkniesz przedział, zasłonisz firanki i masz nieco spokój od innych i światła na korytarzu - a tu Ci każdy z dupskiem będzie się opierać Ci o fotel albo i Ciebie. Stanowczo dziękuję takim składom! - pisze internauta Mati3.

Inny internauta porównuje skład do innego środka lokomocji, bardziej miejskiego.

- Ten EZT (elektryczny zespół trakcyjny - przyp. red.) to jakieś nieporozumienie. Flirt nadaje się do krótkich podróży w ruchu podmiejskim i lokalnym, a nie dalekobieżnych połączeń. Z Krakowa do Olsztyna lub Szczecina w pociągu przypominającym bardziej tramwaj? Dziękuję - nie! - pisze internauta les69op.

Czytaj także: Komentarz. Słaby ten Flirt do Krakowa

Niestety, chociaż w innych miastach, na przykład w Olsztynie, Katowicach, odbyła się prezentacja składu przed jego premierą na szlaku, to w Szczecinie tego zabraknie.

- Nie planujemy prezentacji pociągu Flirt 3 w Szczecinie (ze względu np. na kwestie dostępności pojazdów). Składy zostaną wdrożone do rozkładu jazdy 13 grudnia i wówczas zapraszamy na pokłady pociągów - poinformowało nas biuro prasowe przewoźnika.

Tymczasem Polskie Linie Kolejowe PKP, które odpowiadają za infrastrukturę poinformowały nas o skróceniu podróży pociągami.

- Czas przejazdu pomiędzy Szczecinem Głównym a Zieloną Górą skróci się do 3 godzin i 34 minut (obecnie 4 godziny), a ze Szczecina do Krakowa Głównego zajmie 7 godzin i 37 minut - mówi Łukasz Kwasiborski z PLK PKP.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński