Flirt pojedzie ze Szczecina przez Poznań, Kutno, Łowicz, Zgierz, Łódź Widzew, Tomaszów Mazowiecki do Krakowa Głównego. To ponad 730 km. W jakich warunkach przyjdzie nam podróżować tak długą trasę?
Flirt dziś na krótko w Szczecinie
Dziś około godz. 9 na stację Szczecin Główny przyjechał najnowszy pociąg Flirt3.
Niestety nie była to prezentacja, a tylko przejazd z krótkim postojem. Skład musi odbyć obowiązkowe jazdy testowe i przejechać 2000 kilometrów zanim zostanie dopuszczony do ruchu pasażerskiego. Flirty maja zadebiutować od 13 grudnia na trasie Szczecin Główny - Kraków Główny.
Nie wszystkim się podoba
Skład jest klimatyzowany, a przestrzeń pasażerska bez przedziałowa.Przy siedzeniach są zainstalowane gniazdka elektryczne dla każdego pasażera. Dodatkowo przewidziano elektroniczny system informacji pasażerskiej. A więc standard niewiele odbiega od tego, co prezentują nasze Impulsy i Linki, jeżdżące po regionalnych trasach. W sieci już pojawiły się krytyczne komentarze.
- Już widzę jak w takim pociągu napierdzielonym ludźmi do granic możliwości jakie jeżdżą teraz TLKi na tej linii ten komfort i wygodę jak każdy leży, siedzi na korytarzu, a wraz z nimi dziesiątki wielkich waliz plecaków czy innych bagaży. W przedziałowych zamkniesz przedział, zasłonisz firanki i masz nieco spokój od innych i światła na korytarzu - a tu Ci każdy z dupskiem będzie się opierać Ci o fotel albo i Ciebie. Stanowczo dziękuję takim składom! - pisze internauta Mati3.
Inny internauta porównuje skład do innego środka lokomocji, bardziej miejskiego.
- Ten EZT (elektryczny zespół trakcyjny - przyp. red.) to jakieś nieporozumienie. Flirt nadaje się do krótkich podróży w ruchu podmiejskim i lokalnym, a nie dalekobieżnych połączeń. Z Krakowa do Olsztyna lub Szczecina w pociągu przypominającym bardziej tramwaj? Dziękuję - nie! - pisze internauta les69op.
Czytaj także: Komentarz. Słaby ten Flirt do Krakowa
Niestety, chociaż w innych miastach, na przykład w Olsztynie, Katowicach, odbyła się prezentacja składu przed jego premierą na szlaku, to w Szczecinie tego zabraknie.
- Nie planujemy prezentacji pociągu Flirt 3 w Szczecinie (ze względu np. na kwestie dostępności pojazdów). Składy zostaną wdrożone do rozkładu jazdy 13 grudnia i wówczas zapraszamy na pokłady pociągów - poinformowało nas biuro prasowe przewoźnika.
Tymczasem Polskie Linie Kolejowe PKP, które odpowiadają za infrastrukturę poinformowały nas o skróceniu podróży pociągami.
- Czas przejazdu pomiędzy Szczecinem Głównym a Zieloną Górą skróci się do 3 godzin i 34 minut (obecnie 4 godziny), a ze Szczecina do Krakowa Głównego zajmie 7 godzin i 37 minut - mówi Łukasz Kwasiborski z PLK PKP.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?