Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

To nasza perełka na torach. Zabytkowy Ganz gotowy!

Marek Jaszczyński [email protected]
To oni pracowali przy renowacji SN61. Miłośnicy kolei: Konrad Stachura - prezes STMKM, Tomasz Serwacki i Sławomir Kita. Roman Szymański, opiekun SN61. Pracownicy sekcji: Sylwester Nowak, Mirosław Głowiński, Leszek Wybraniec, Romuald Świlczewski, Jarosław Siankiewicz, Marek Cybulski, Adam Kowalski, Mariusz Mazur, Sławomir Granos, Mariusz Mierzejewski.
To oni pracowali przy renowacji SN61. Miłośnicy kolei: Konrad Stachura - prezes STMKM, Tomasz Serwacki i Sławomir Kita. Roman Szymański, opiekun SN61. Pracownicy sekcji: Sylwester Nowak, Mirosław Głowiński, Leszek Wybraniec, Romuald Świlczewski, Jarosław Siankiewicz, Marek Cybulski, Adam Kowalski, Mariusz Mazur, Sławomir Granos, Mariusz Mierzejewski.
Dziś po remoncie po raz pierwszy zobaczymy wagon silnikowy Ganz, który jest jednym z dwóch w Polsce. Nasza redakcja już publikuje zdjęcia tego zabytkowego wagonu.

Zakończyła się renowacja wagonu SN 61 o numerze 183 produkcji węgierskiej z zakładów Ganz Mavág.Pracownicy lokomotywowni i pasjonaci kolei doprowadzili zabytkowy wagon do wyglądu z czasów świetności.

Pojazd pochodzi z 1972 roku. To jeden z dwóch wagonów motorowych w Polsce, które są na chodzie. Wagon jest unikatem, bo zachowały się wszystkie oryginalne części. Chociaż złomiarze próbowali rozkraść jego wnętrze. Na szczęście nie udało się.

Trudno w to uwierzyć, ale wagon będzie gotowy na koniec listopada. Został ocalony przed zniszczeniem i zakupiony przez urząd marszałkowski. Będzie używany w przejazdach turystycznych. Teraz to czyste aluminium, ale było tutaj pięć warstw farby - mówi jeden z pracowników

Remont zabytkowego wagonu. Ganz wróci do czasów świetności [...

Przy odnawianiu wagonu wzięli udział pracownicy Lokomotywowni Szczecin Wzgórze Hetmańskie, a także pasjonaci kolei.
W czasach świetności, czyli w latach siedemdziesiątych XX wieku spalinowe wagony silnikowe typu SN61 obsługiwały pociągi podmiejskich i szybkich ekspresów. Prowadziły pociągi ekspresowe w tym m.in. "Tatry" z Warszawy do Zakopanego.

Wraz z postępującą elektryfikacją sieci PKP wagony serii SN61 przejęły obsługę pociągów w ruchu lokalnym. W latach 1976 i 1985 dwa wagony SN61-170 i SN61-537 przystosowano do prac rewizyjnych przy konserwacji sieci trakcyjnej i oznaczono nową serią SR61. Ostatecznie wagony SN61 wycofano z planowej eksploatacji na początku lat 90. XX wieku. Wagon będzie można zobaczyć 28 listopada w Lokomotywowni Szczecin Wzgórze Hetmańskie od godz. 9.

Zwiedź z nami starą lokomotywownie i zrób zdjęciaPlener fotograficzny Photoday z okazji 55-lecia lokomotywowni

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński