Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Podpisali umowę na przebudowę zajezdni tramwajowej

Marek Jaszczyński
Przebudowa zajezdni zakończy się w drugiej połowie 2015 roku.
Przebudowa zajezdni zakończy się w drugiej połowie 2015 roku. Andrzej Szkocki
Przebudową zajezdni Pogodno zajmie się krakowski ZUE S.A. Czekamy na podpisanie umowy z wykonawca, który przebuduje torowiska w centrum miasta.

W ramach inwestycji zajezdnia zostanie gruntownie przebudowana i dostosowana do obsługi pojazdów niskopodłogowych. Układ torowy zostanie przebudowany i rozbudowany w taki sposób, aby umożliwić wyjazd zarówno w kierunku Głębokiego jak i centrum miasta. Dobudowany zostanie nowy dwudziesty pierwszy tor, który będzie pełnił funkcję toru objazdowego.

Wszystkie tory na terenie zajezdni zostaną zmodernizowane (łącznie zmodernizowanych zostanie 5 750 metrów toru pojedynczego). Część torów zyska nowe funkcje: np. przeznaczone będą do mycia wózków tramwajowych, demontażu pantografów za pomocą specjalnego żurawia czy obsługi wyłącznie pojazdów niskopodłogowych, jeden z torów będzie przeznaczony do obsługi taboru za pomocą tokarki podtorowej.

Wykonawca poza wykonaniem prac budowlanych będzie musiał także wyposażyć obiekty zajezdni w specjalistyczny sprzęt do obsługi pojazdów (m.in. zakupione będą tokarka podtorowa, żuraw, suwnice, podnośniki taboru, urządzenia do napełniania piasku, urządzenia do mycia tramwajów, system identyfikacji taboru).

Zakres przebudowy obejmuje także prace rekonstrukcyjne wraz z przebudową i rozbudową istniejących budynków będących w większości pod opieką konserwatorską. Nowością będzie wybudowanie wiaty odstawczej o wymiarach ok. 62 x 96 m. Prace remontowe będą odbywać się pod ruchem, czyli przy normalnym funkcjonowaniu zajezdni.

Wartość tego zadania wynosi 135 mln 300 tys. zł brutto. Przebudowa zajezdni zakończy się w drugiej połowie 2015 roku.

W ramach przebudowy torowisk w al. Piastów, na ul. Wawrzyniaka i na skrzyżowaniu
al. Bohaterów Warszawy z ul. Jagiellońską zostanie wyremontowane torowisko o łącznej długości 4 580 metrów toru pojedynczego.

- Spółka Tramwaje Szczecińskie jest w trakcie rozstrzygania tego postępowania. Podpisanie umowy z wykonawcą planowane jest na przełomie października i listopada tego roku. Wykonawca na realizację zadania będzie miał 180 dni od podpisania umowy - wyjaśnia Łukasz Kolasa z Urzędu Miasta.

Najważniejszym elementem remontu będzie wymiana torowiska i sieci trakcyjnej
w al. Piastów na odcinku od Placu Szarych Szeregów do skrzyżowania
z ul. Dąbrowskiego (z wyłączeniem zmodernizowanego Placu Kościuszki). To łącznie 3 735 metrów toru pojedynczego.

Wyremontowane zostanie także torowisko na ul. Wawrzyniaka (pomiędzy al. Wojska Polskiego a skrzyżowaniem al. Bohaterów Warszawy i Mickiewicza) - 682 m. t. p. Ostatnim elementem będzie wymiana rozjazdów na skrzyżowaniu al. Bohaterów Warszawy z ul. Jagiellońską. Łączna długość wymienianego torowiska to 162 m. t. p.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński