Miasto będzie dalej wyjaśniać sprawę związaną z jakością torowiska na trasie Energetyków-Gdańska-Basen i w razie czego wyciągać kolejne konsekwencje wobec wykonawcy.
Obie analizowane ekspertyzy wskazują jednoznacznie, że przyczyną pękania szyn na trasie Energetyków-Gdańska-Basen Górniczy było niezachowanie reżimu spawalniczego. Określa to dokument wykonany na zlecenie firmy Energopol, a także ten który Miasto Szczecin otrzymało od Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach. W wynikach ekspertyz pojawił się także dodatkowy element, który należy zbadać.
Kwestia rodzaju zastosowanych szyn musi zostać rozwiązana, w tym temacie są jeszcze elementy, które trzeba przeanalizować.
Tramwaje Szczecińskie Sp. z o.o. wystosowała do Energopolu pismo wzywające do wyjaśnienia potencjalnych różnic pomiędzy typami szyn. W odpowiedzi dostaliśmy informację, że wykonawca zleci dodatkowe badanie materiału, w celu zbadania parametru, co do którego były niejasności. Dodatkowo, firma zwróci się do TyssenKrupp ( dostawcy szyn ) o ustosunkowanie się do przedstawionych ekspertyz.
W opinii inwestora kwestia zastosowanego gatunku stali szyb nie została w sposób satysfakcjonujący wyjaśniona. W związku z tym wystosowano kolejne żądanie wykonania badań. Wszelkie prace związane z wyjaśnieniem różnic pomiędzy typami szyn maja się odbywać bez niszczenia torowiska już ułożonego, będą uzgodnione z inwestorem i w obecności jego pracowników. Tramwaje Szczecińskie Sp. z o.o. oczekuje rozwiania wątpliwości dotyczących gatunku stali szyn ułożonych na całej długości tej inwestycji. Na wyjaśnienia wykonawcy i producenta szyn czekamy do 24 maja.
Czytaj również: Szczeciński Szybki Tramwaj: Spawy były zły, szyny też były złe. Pasażerowie są bezpieczni?
Polecamy na gs24.pl:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?