Punktem wyjścia obrad komisji jest nowa lokalizacja Masztu Maciejewicza na Bulwarze Gdyńskim. W dotychczasowym miejscu posadowienia konstrukcji (przed zdemontowaniem w 2013 r.), przed wjazdem na Trasę Zamkową, jest planowane poprowadzenie torowiska tramwajowego.
- Chcemy to zobaczyć na tyle konkretnie, na ile urzędnicy będą nam w stanie powiedzieć. Mam nadzieję, że poznamy nowy układ komunikacyjny Międzyodrza - mówi Marek Duklanowski, radny PiS i przewodniczący komisji ds. Gospodarki Komunalnej, Rewitalizacji i Ochrony Środowiska Rady Miasta Szczecin.
Zobacz także: Nowy most Kłodny połączy Nabrzeże Wieleckie z Łasztownią [wideo, zdjęcia]
Według informacji „Głosu” są rozpatrywane dwie trasy tramwaju przez Łasztownię. Wszystko zależy od tego, jak będzie rozbudowywać się Łasztownia i jej najbliższe otoczenie. W przypadku, gdy Stocznia Szczecińska na nowo odżyje i będzie dużym zakładem, to nowa linia tramwajowa pojedzie z pętli „Turkusowa” przez Łasztownię do pętli „Ludowa”. W drugim wariancie - o ile stocznia nie będzie ważnym punktem na trasie podróży - tramwaj pojedzie z „Turkusowej” przez Łasztownię na Pomorzany. Linia tramwajowa przez Łasztownię ma jeszcze ten plus, że w przypadku generalnego remontu Mostu Długiego i zamknięcia na nim ruchu alternatywna linia przez Łasztownię rozładuje ewentualne kłopoty transportowe.
Tramwaj miałby pojechać po nowej przeprawie - Moście Kłodnym, który realizowany będzie w ramach inwestycji pn. „Modernizacja dostępu drogowego do portu w Szczecinie: przebudowa układu komunikacyjnego w rejonie Międzyodrza”. W ramach zadania oprócz budowy mostu zmodernizowane zostaną m.in. ulice: Gdańska, Energetyków, Basenowa, Górnośląska, Bytomska i Rybnicka.
Most Kłodny będzie mostem wantowym, co oznacza konstrukcję podwieszoną za pomocą stalowych lin do wysokiego pylona. Projekt zakłada, że przy Trasie Zamkowej stanie ogromny, ponadstumetrowy pylon, który 24 stalowymi linami będzie podtrzymywać pomost. Długość przeprawy wyniesie 150 metrów. Oprócz pasów ruchu dla pojazdów i torowiska tramwajowego będzie tu dwukierunkowa droga dla rowerzystów oraz szeroki chodnik. Budowa mostu miałaby ruszyć w drugim kwartale przyszłego roku, jej realizacja zaplanowana jest na rok 2020.
Dodajmy, że dawnym Mostem Kłodnym - do 1945 roku - kursowała linia tramwajowa, a bieg kończyła niedaleko, bo ledwie kilkaset metrów od mostu, za starą rzeźnią przy kanale Duńczyca. Co ciekawe jednak w tamtych latach możliwe było bezpośrednie dojechanie w to miejsce np. z placu Zgody (przez obecną ulicę Bałuki) czy placu Żołnierza Polskiego ulicą Wyszaka (dziś tej ulicy nie ma, jest Trasa Zamkowa).
Zobacz także:
Zobacz także: Remont Trasy Zamkowej. Jeden pas mniej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?