- Umowa na opracowanie dokumentacji wraz z wszelkimi uzgodnieniami, planowanymi kosztami prac projektowych oraz planowanymi kosztami robót budowlanych, podpisana została z firmą WYG International Sp. z o.o. Na jej realizację wykonawca ma czas do połowy listopada tego roku - mówi Hanna Pieczyńska, rzecznik ZDiTM.
Pasażerowie byli przepytywani przez ankieterów jeszcze w czerwcu, teraz możemy dokonać analizy wyników.
Uczestnicy ankiety byli pytani o ogólną ocenę komunikacji miejskiej w Szczecinie. 51 procent badanych oceniło ją dobrze, 32 procent średnio. Tylko 2 procent respondentów komunikację miejską w Szczecinie oceniło bardzo źle.
Według pasażerów, najważniejszą cechą komunikacji jest czas przejazdu/szybkość, następnie punktualność. Na kolejnych miejscach była cena biletów, częstotliwość i bezpieczeństwo.
Według badań bezprzesiadkowość, wygoda i komfort oraz estetyka i czystość należały do najmniej pożądanych cech transportu publicznego.
Jednym z najciekawszych pytań było to dotyczące deklaracji, co do wyboru środka transportu w podróżach z Prawobrzeża do centrum Szczecina.
Do wyboru były 4 możliwości: przejazd własnym samochodem - (ok. 10 km w jedną stronę), start około godziny 8, z postojem ok. 1,5 godziny w strefie płatnego parkowania (ok. 6 zł), możliwość wystąpienia korków; przejazd autobusem, dojście na przystanek ok. 400 m, autobus pospieszny co 15 min., koszt biletu w jedną stronę 4 zł, dojście z przystanku do celu ok. 200 m, czas przejazdu i dojścia ok. 25 min, ale z możliwością wystąpienia korków; przejazd tramwajem - dojście na przystanek ok. 500 m, tramwaj co 7 min, koszt biletu w jedną stronę 2 zł, dojście z przystanku do celu ok. 200 m, czas przejazdu i dojścia ok. 35 minut bez korków; przejazd rowerem - czas przejazdu w jedną stronę ok 35-40 min z parkowaniem (ok. 10 km).
Odpowiedzi na to pytanie przedstawiały się następująco: 38 procent osób deklaruje wybór podróży tramwajem, a 25 procent osób deklaruje autobus. 33 procent osób jako pierwszy środek transportu wybrało samochód. Zaledwie 4 procent osób zadeklarowało rower.
Ankieta była jednym z elementów „Analizy Komunikacyjnej”, w ramach której powstała także więźba ruchu pasażerskiego i komunikacji zbiorowej, a także więźba ruchu samochodów osobowych. Więźba to obraz wielkości i kierunku przemieszczeń pomiędzy rejonami bez uwzględnienia sieci drogowej.
Przypomnijmy, że nasza redakcja prowadziła akcję „Głos na tory”, gdzie wraz z Czytelnikami wytyczyliśmy trasę II etapu SST. Co trzeba zrobić? Skorygować trasę i przesunąć ją bliżej ulicy Struga, żeby z dobrodziejstw transportu szynowego mogli skorzystać mieszkańcy osiedli Słonecznego i Majowego. Jednocześnie pojawiły się opinie, że konieczne będzie doprowadzenie pętli nawet do Płoni. Druga nitka SST powinna docierać do osiedla Bukowego.
Czytaj więcej:
Zobacz także:
Polecamy na gs24.pl:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?