Co to za konstrukcja?
Cały zestaw składa się z trzyosiowego ciągnika siodłowego typu C662D.43 i przęsła mostowego na naczepie specjalnej. Ciągnik posiada stały napęd 6x6, ponadto doposażono go w przystawkę mocy przeznaczoną głównie do napędu układu hydraulicznego przęsła. Do manipulowania przęsłem służy układacz mostowy. Most towarzyszący na podwoziu kołowym charakteryzuje się: automatycznie rozkładanymi wypełnieniami międzykoleinowymi, regulowaną szerokością przęsła mostu (eksploatacyjna 4 m, transportowa 3 m), podwyższoną mobilnością głównie dzięki zastosowaniu zawieszenia sprężynowego naczepy i napędowi wszystkich 12 kół pojazdu (ciągnik siodłowy w układzie 6x6 i hydrauliczny napęd kół naczepy). Most pozwala na przejazd najcięższych wozów w Wojsku Polski jakim są czołgi Leopard 2 (56 t) nad przeszkodą o szerokości 20 m. Masa własna Daglezji wynosi 48 t.
Daglezja to most towarzyszący przeznaczony do transportowania, na mostowym pojeździe transportowym (MTP). Pozwala na zabezpieczenie przepraw, pokonywanie przeszkód o szerokości do 20 metrów. Unikalna konstrukcja przęsła umożliwia zmianę jego szerokości, w położeniu transportowym wynosi ona 3 metry, zaś w roboczym 4 metry. Głównie dzięki temu zestaw może poruszać się bez ograniczeń po drogach publicznych.
To drugi w Polsce egzemplarz mostu towarzyszącego na podwoziu samochodowym.
- Stargardzki batalion saperów już w tej chwili może się pochwalić najlepszym i najnowocześniejszym mostem towarzyszącym w Europie - mówi Judyta Młynarczyk.
Daglezja powstała w firmie OBRUM z Gliwic.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?