Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Droga ze Szczecina do Gorzowa. Przed wakacjami wjedziemy na S-3

Marek Rudnicki [email protected]
Odcinek S3 Klucz – Pyrzyce ma 28,2 km. Planowane otwarcie – do końca czerwca 2010. Ze względu na bardzo zły stan drogi prowadzącej z węzłado Pyrzyc (ok. 10 km), do momentu oddania całej drogi ekspresowej do Gorzowa, będą tędy jeździć tylko samochody osobowe. Odcinek Pyrzyce– Myślibórz ma 26,7 km, ma być dopuszczony do ruchu najwcześniej w połowie września, najpóźniej w połowie listopada. Trzeci odcinek Myślibórz – Gorzów ma 26,7 km i otwarty ma zostać prawdopodobnie w listopadzie tego roku.
Odcinek S3 Klucz – Pyrzyce ma 28,2 km. Planowane otwarcie – do końca czerwca 2010. Ze względu na bardzo zły stan drogi prowadzącej z węzłado Pyrzyc (ok. 10 km), do momentu oddania całej drogi ekspresowej do Gorzowa, będą tędy jeździć tylko samochody osobowe. Odcinek Pyrzyce– Myślibórz ma 26,7 km, ma być dopuszczony do ruchu najwcześniej w połowie września, najpóźniej w połowie listopada. Trzeci odcinek Myślibórz – Gorzów ma 26,7 km i otwarty ma zostać prawdopodobnie w listopadzie tego roku.
Dobra wiadomość - gotowy jest pierwszy odcinek drogi do Gorzowa. Zła - przejedziemy na razie tylko 28 kilometrów do węzła Pyrzyce.

Droga ekspresowa S3

Odcinek S3 Klucz – Pyrzyce ma 28,2 km. Planowane otwarcie – do końca czerwca 2010. Ze względu na bardzo zły stan drogi prowadzącej z węzłado Pyrzyc (ok.
Odcinek S3 Klucz – Pyrzyce ma 28,2 km. Planowane otwarcie – do końca czerwca 2010. Ze względu na bardzo zły stan drogi prowadzącej z węzła
do Pyrzyc (ok. 10 km), do momentu oddania całej drogi ekspresowej do Gorzowa, będą tędy jeździć tylko samochody osobowe. Odcinek Pyrzyce
– Myślibórz ma 26,7 km, ma być dopuszczony do ruchu najwcześniej w połowie września, najpóźniej w połowie listopada. Trzeci odcinek Myślibórz – Gorzów ma 26,7 km i otwarty ma zostać prawdopodobnie w listopadzie tego roku.

Odcinek S3 Klucz - Pyrzyce ma 28,2 km. Planowane otwarcie - do końca czerwca 2010. Ze względu na bardzo zły stan drogi prowadzącej z węzła
do Pyrzyc (ok. 10 km), do momentu oddania całej drogi ekspresowej do Gorzowa, będą tędy jeździć tylko samochody osobowe. Odcinek Pyrzyce
- Myślibórz ma 26,7 km, ma być dopuszczony do ruchu najwcześniej w połowie września, najpóźniej w połowie listopada. Trzeci odcinek Myślibórz - Gorzów ma 26,7 km i otwarty ma zostać prawdopodobnie w listopadzie tego roku.

Droga ekspresowa S3

Poprowadzona jest południkowo od zespołu portów morskich w Świnoujściu i Szczecinie do Lubawki
w Czechach. Po drodze zjazdy m.in. do Gorzowa, Zielonej Góry, Nowej Soli, Zagłębia Miedziowego
- Polkowic, Lubina oraz Legnicy. W części północnej
włączona będzie w sieć autostrad europejskich za pośrednictwem autostrady A6 (węzeł Klucz), a
bardziej na południe z projektowaną autostradę A2 (węzeł Jordanowo) i po wybudowaniu odcinka
do granicy - z autostradą A4 i A18 (węzeł Legnica).

Część budowanej drogi ekspresowej S3 o długości 81,6 km ma połączyć Szczecin z Gorzowem
Wielkopolskim.

W Szczecinie zaczyna się na węźle Klucz, w Gorzowie natomiast łączyć się będzie z zachodniopołudniową obwodnicą miasta.

Pierwszy odcinek o długości 28,2 km między węzłami Klucz i Pyrzyce zostanie oddany dla ruchu do końca czerwca. Planowany termin oddania drugiego odcinka między węzłami Pyrzyce i Myślibórz, to koniec listopada. Jest szansa, że stanie się to znacznie szybciej.

- Budimex obiecuje, że poważnie przyśpieszy ten termin - mówi Kazimierz Matecki, inżynier
kontraktu. - Odda drogę prawdopodobnie w połowie września. Na przeszkodzie szybszej realizacji stanęli ekolodzy, którzy zwrócili uwagę na wiszar torfowy (tzw. wiszące torfowisko)
pomiędzy jeziorami Czółnów i Chłop.

W tym miejscu projektanci planowali wzniesienie niewielkiego, 20 metrowego mostku. Po interwencji ekologów budowany jest duży, kilkusetmetrowy wiadukt. Pozostałe drogi drugiego
odcinka są już gotowe do eksploatacji. Z tego odcinka zjeżdżać będzie się około 800 metrów od zajazdu Krokodyl i drogi nr 3.

Największy problem był z odcinkiem trzecim od węzła Myślibórz do węzła Gorzów. Budowany jest częściowo przez zachodniopomorskie (2/5 pododcinków) i przez lubuskie (3/5 pododcinków). Te drugie miały 4 miesiące opóźnień w wydawaniu wszelkich zezwoleń.

- Na ten odcinek też długo nie będziemy czekać - zapewnia Kazimierz Matecki. - Stanie się to już w tym roku, prawdopodobnie w połowie czwartego kwartału. Tu jednak konkretnej daty nie
chciałbym podawać.

Przestój spowodowany był długą walką trzech osób, które zamieszkiwały stary budynek
z początku XX w. w kolonii Baczyna pod Gorzowem. Długo odmawiały wyprowadzenia się
w nowe miejsce.

- Tym osobom trzeba było wybudować trzy osobne domy z zapleczem gospodarskim -
wyjaśnia Kazimierz Matecki. Kolejną przeszkodą było torfowisko Chłopiny położone
w południowo-zachodniej części Pojezierza Myśliborskiego w Puszczy Gorzowskiej,
na północny - zachód od Gorzowa.

Tu wybudowano pod drogą trzy wielkie przepusty dla zwierząt o szerokości ok. 18-19 m. Tak duże, że swobodnie może pod nimi skakać jeleń.

Dużo gorzej przedstawia się dalsza trasa między Gorzowem a Sulechowem i Nowym Miasteczkiem. Ten 144 km odcinek ma być wybudowany w ciągu trzech lat.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński