Ekspertyzę sporządzili biegli z Instytutu Ekspertyz Sądowych w Krakowie.
- Przyczyną katastrofy było niewłaściwe wykorzystanie układu hamulcowego przez kierującego poprzez nadmierne, zbyt długotrwałe użycie hamulca zasadniczego zamiast zwalniacza hydraulicznego- retardera - tłumaczy prok. Małgorzata Wojciechowicz.
Wedlug biegłych katastrofy można było uniknąć, gdyby kierowca wybrał inną drogę i inaczej hamował.
Autokar uderzył w mur z prędkością 80-88 km/h. Potem stoczył się w przepaść.
Do tragedii doszło 22 lipca 2007 na drodze w pobliżu Grenoble we Francji. W katastrofie polskiego autokaru, którym do kraju wracali pielgrzymi zginęło 26 osób, 24 zostały ranne.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?