Każda stacja przy wybranych sklepach sieci Biedronka dysponuje mocą 120 kW, co w praktyce oznacza możliwość szybkiego naładowania elektryka (z baterią o pojemności 50 kWh) w czasie ok. 20-30 minut, a więc adekwatnym do czasu trwania zakupów w pobliskim sklepie sieci Biedronka. Stacje posiadają trzy złącza: CCS, ChaDemo oraz Type 2. Dzięki takiemu rozwiązaniu użytkownicy naładują nie tylko niemal każdego elektryka, ale również hybrydę typu plug-in. Korzystanie z urządzeń zlokalizowanych przy sklepach sieci Biedronka nie wymaga zakładania konta, używania aplikacji, ani opłacania abonamentu, ale nie będzie to usługa bezpłatna. Możliwe są różne formy płatności: kartą bankową poprzez wbudowany terminal do kart płatniczych, kodem QR bez rejestracji, a także kartą RFiD w ramach roamingu (dzięki czemu obsłużeni zostaną również abonenci innych dostawców usługi ładowania).
Do końca br. ładowarki pojawią się ogółem w 600 lokalizacjach przy sklepach sieci. Obecnie stoi ich już 214. Auta można naładować w 56 miejscach.
Z kolei Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR z Lidl Polska zakomunikowała, że w roku 2024 sieć sklepów Lidl planuje montaż stacji ładowania pojazdów elektrycznych na wybranych przysklepowych parkingach w Szczecinie.
- Ale zgodnie z polityką firmy nie udzielamy informacji o planowanych inwestycjach - napisała Aleksandra Robaszkiewicz.
Nie wiadomo więc nie tylko gdzie powstaną stacje ładowania elektrycznych samochodów, ale też jakie to będą stacje, kiedy możemy się spodziewać, że powstaną i ile ich będzie.
Klientów interesuje także, jakie zasady będą obowiązywać przy korzystaniu ze stacji.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?