Różnica w liczbie wizyt w galeriach handlowych w całym kraju w grudniu 2021 do grudnia 2019 wyniosła -37 proc. a różnica w liczbie unikalnych klientów w grudniu 2021 do grudnia 2019 wyniosła -42 proc. – ocenia ZPPHiU.
A w jednej z galerii handlowych w Polsce spadek odwiedzin klientów wynosił nawet 78 proc.
- O skali zjawiska niech świadczy fakt, że zaledwie dwa centra handlowe w Polsce z przeszło 120 obserwowanych osiągnęły wynik wyższy niż w 2019 roku - raportuje ZPPHiU. Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług zrzesza ponad 150 firm, w których zatrudnienie znajduje ponad 200 tysięcy pracowników.
- Rzeczywiście, nie wszyscy klienci wrócili do naszej galerii handlowej - przyznaje Joanna Dybowska, dyrektorka ds. marketingu Centrum Galaxy. - Ale nie możemy mówić aż o tak dużych spadkach - podkreśla i dodaje, że teraz Centrum Handlowe Galaxy odwiedza zdecydowanie więcej szczecinian, niż było to o tej samej porze w 2020 i 2021 roku.
Ocenia, że spadek liczby klientów to około 20 proc.
ZOBACZ TEŻ:
Oczywiście, przyczyny spadku odwiedzin, handlowcy upatrują w pandemii i związanych z nią obostrzeniach, ale też w konkurencji jakimi dla sklepów stacjonarnych stały się, także przez pandemię, sklepy internetowe.
- Wielu z nas przyzwyczaiło się robić zakupy w sieci - mówi Dybowska i zaznacza, że zakupy przez internet to nie tylko czas kiedy obowiązywał lockdown i różne ograniczenia covidowe. Myślę jednak, że klienci po pandemii do nas wrócą - podkreśla Joanna Dybowska. - Kobiety przecież uwielbiają mierzyć ubrania - śmieje się.
Dodaje, że zimą zawsze jest mniejsza liczba osób odwiedzających centra handlowe.
- Ale my się nie poddajemy - zaznacza. - Organizujemy różne imprezy, które mają na celu przyciągnięcie do nas klientów. I choć
nie są to żadne eventy czy koncerty, bo tych w pandemii wolimy unikać, ale mamy akcje bonusowe za zakupy, czy dodatkowe akcje rabatowe - mówi i zaznacza, że teraz, przy tak dużej inflacji właśnie działania rabatowe działają najskuteczniej.
Już od jakiegoś czasu takie akcje rabatowe przeprowadza Centrum Handlowe Ster. Jeśli klienci w wybranych sklepach w galerii wydadzą 250 zł i więcej, otrzymają specjalny bon o wartości 50 zł na dalsze zakupy. I widać, że wszelkie działania, aby zakupy stały się tańsze najbardziej kusza klientów.
Norbert Fijałkowski, dyrektor szczecińskiej Galerii Kaskada mówi, że nie zauważył spadku liczby klientów w swojej galerii.
- Przynajmniej jeśli chodzi o porównanie z pandemicznymi latami 2020 i 2021 roku - zaznacza. - Natomiast, w stosunku do okresu przedpandemicznego, czyli do 2019 roku, to spadek liczby klientów w Galerii Kaskada jest na poziomie 10-15 procent.
Oczywiście, galeria także przeprowadza różne akcje marketingowe, aby przyciągnąć do siebie jak największą liczbę osób.
- Ale pełną para ruszymy jak się skończy pandemia - zapowiada.
Wyjaśnia też, że czwarty kwartał minionego roku, czyli od październik, listopad grudzień 2021 roku, sklepy w centrum Kaskada zanotowały wyższe obroty niż były nawet w 2019 roku.
- Po prostu więcej osób przychodzi konkretnie po zakupy, a mniej jest takich, którzy tylko spacerują po galerii - zaznacza. - Myślę jednak, że to znak czasu, czyli okresu pandemicznego.
ZOBACZ TEŻ:
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?