MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Tylko na pustej ulicy

akr, 28 kwietnia 2004 r.
Egzaminatorzy w Szczecinie już zapowiedzieli, że takich manewrów w ogóle nie będą przeprowadzać. Ich zdaniem można je przeprowadzić bezpiecznie tylko na specjalnych torach. A tych w Polsce jest zbyt mało.
Egzaminatorzy w Szczecinie już zapowiedzieli, że takich manewrów w ogóle nie będą przeprowadzać. Ich zdaniem można je przeprowadzić bezpiecznie tylko na specjalnych torach. A tych w Polsce jest zbyt mało. Andrzej Szkocki
Od 1 maja kandydat na kierowcę, podczas praktycznego egzaminu w mieście, ma na polecenie egzaminatora wykonać awaryjne hamowanie. Egzaminatorom ten pomysł się nie podoba.

Na ulicach miast nie ma bowiem szans na bezpieczne przeprowadzenie takiego sprawdzianu. Tym bardziej, że według przepisów Ministerstwa Infrastruktury praktyczny egzamin ma się odbywać na drogach, przez które przejeżdża co najmniej 400 samochodów na godzinę.

Przepisy swoje, życie swoje. W wydanym przez MI komunikacie resort zaprzecza wydanym przez swoich urzędników przepisom: "awaryjne hamowanie ma zostać wykonane w ruchu miejskim, w praktyce będzie się to sprowadzało do awaryjnego hamowania na pustej, bocznej uliczce, gdzie natężenie ruchu jest znikome".

Egzaminator może też, według komunikatu MI, nakazać wykonanie manewru na placu manewrowym lub odstąpić od tego sprawdzianu gdy np. na drodze jest śnieg.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński