Tunel w Świnoujściu powstaje. Ma pierwsze ringi w komorze startowej. Przewiercono ścianę szczelinową w szybie startowym. Rozpoczęto także wiercenie w bloku wykonanym technologią jet-grouting.
- Na bieżąco odpompowywana jest woda zarówno z komory startowej, jak i z rampy dojazdowej. Przypomnijmy, rampa i tunel wykonywane są metodą stropową – obejmują odcinek od segmentu pierwszego do jedenastego. Trwa wykop podstropowy w segmentach od S8 do S11. Wylano już podbeton pod płytę denną w segmencie ósmym - mówi przedstawiciel wykonawcy tunelu.
W zakładzie STP (Slurry Treatment Plant) prowadzona jest separacja urobku, dzięki czemu będzie można go ponownie wykorzystać przy drążeniu tunelu.
- W zakładzie prefabrykacji produkowane są segmenty obudowy tunelu, które następnie są transportowane na plac składowy oraz do komory startowej, by Wyspiarka mogła je ułożyć - wyjaśnia przedstawiciel wykonawcy.
Kontynuowane są roboty drogowe ziemne, a także profilowanie, uzupełnienie i zagęszczanie podłoża pod drogę DK 93. Budowana jest kanalizacja tłoczna oraz deszczowa.
- Intensywne prace prowadzone są także po drugiej stronie Świny, na wyspie Wolin. Trwa odwadnianie wnętrza komory odbiorczej. W szybie prowadzone jest też zbrojenie i betonowanie płyty dennej - dodaje wykonawca. - W rejonie rampy i tunelu wykonywanego metodą stropową (segmenty od pierwszego do szesnastego) trwają roboty ziemne oraz konstrukcyjne. W segmencie jedenastym wykonywane jest zbrojenie i szalowanie wiaduktu. Wnętrze rampy jest odwadniane.
Trwale przebudowywane i budowane są sieci uzbrojenia terenu: sieć gazowa średniego ciśnienia oraz sieć elektroenergetyczna średniego napięcia.
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?