Pierwsze tworzą Saipem Włochy i Francja, Techint Compagnia (Włochy), Snamprogetti Canada Inc. i polskie spółki PBG oraz PBG Export.
Drugą grupę stanwoią Tecnimont S.p.A. (Włochy), nasz Polimex Mostostal, oraz fracuzkie spółki Sofregaz, Vinci Construction Grands Projets Sas i Entrepose Contracting.
Trzecie konsrocjum tworzą: Daewoo Engeneering & Construction Co Ltd., Korea Gas Corporation i Daewoo Engineering Company.
Konsorcja mogą składać oferty wstępne, kolejnym etapem będą negocjacje, po których - do 12 kwietnia 2010 r. - będą mogli składać oferty ostateczne.
- Umowę z wykonawcą terminalu LNG chcemy podpisać w maju 2010 roku - dodał Rapciak. - Budowa rozpocznie się w drugiej połowie 2010 r. Terminal LNG w Świnoujściu zostanie oddany do eksploatacji 30 czerwca 2014 r.
Do budowy terminalu LNG zostanie zużyte 3000 ton konstrukcji stalowych, a na samym terenie inwestycji położone będzie 50 km rurociągów oraz 230 km kabli.
Budowa terminalu LNG w Świnoujściu to pierwsza tego typu inwestycja, nie tylko w Polsce, ale i w naszej części Europy. Dzięki budowie gazoportu będziemy mogli odbierać gaz ziemny praktycznie z dowolnego kierunku na świecie, a zapewnienie dywersyfikacji źródeł dostaw przyczyni się do zwiększenia bezpieczeństwa energetycznego naszego kraju.
Dzięki terminalowi LNG będzie można pozyskać do 5 mld m3 gazu ziemnego rocznie. W zależności od zapotrzebowania możliwa będzie rozbudowa terminalu do 7,5 mld m3, bez konieczności powiększania terenu, na którym powstanie. Obecnie Polska zużywa ok. 14 mld m3 gazu rocznie.
Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?