Zobacz także:
Do naszej redakcji dotarła informacja o tym, że przy inwestycji użyto wadliwych szyn kupionych za jedną trzecią wartości. Wykonawca zaprzecza.
- Użyto szyn ze stali spełniającej wymagania określone w projekcie, a zakupionych poprzez czołowego dystrybutora wyrobów hutniczych koncern ThyssenKrupp Energostal SA w austriackiej hucie Voestalpine Schienen - czytamy w oświadczeniu firmy. - Dysponujemy badaniami użytego materiału, które potwierdzają zgodność z normami dopuszczającymi do zastosowania przy takich torowiskach. Do łączenia odcinków szyn zastosowano metodę spawania termitem, co zostało określone w projekcie modernizacji torowiska, a prace wykonano w czasie letnim, tak więc przy letnich temperaturach powietrza.
Energopol Szczecin przypomina, że po stwierdzeniu pęknięć szyn na zlecenie podwykonawcy, spółki Taumer, wykonano dodatkowe badania spoin defektoskopem i stwierdzono w 108 przypadkach wady - bez określania konkretnych defektów spawu. Prace mają zakończyć się 16 stycznia (sobota), będzie dotrzymany. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że ruch tramwajów mógłby zostać wznowiony w poniedziałek, 18 stycznia.
Czytaj również:
Zobacz więcej:
Polecamy na gs24:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?