- Dokładamy starań, aby inwestycja została zakończona w terminie - zapewnia Aleksandra Dąbek z biura prasowego Polskich Kolei Państwowych S.A.
Do tej pory na dworcu zakończono roboty rozbiórkowe. Zakończono roboty palowe i fundamentowe przy nowej kładce, na ukończeniu jest wykonywanie podpór żelbetowych. Zakończono również roboty na peronie nr 4. - Obecnie trwają prace konstrukcyjne i instalacyjne - dodaje Dąbek.
Jest jeszcze jeden niemniej ciekawy wątek. To kwestia pstrokatego muru oporowego, który wyszedł po renowacji, co wywołało falę krytyki.
- W pełni podzielam odczucia krytykujących dotychczasowy efekt prac konserwatorskich muru, którego nie należy w żadnym wypadku traktować jako końcowy - mówi Małgorzata Gwiazdowska, miejski konserwator zabytków.
PKP przeprowadzi próby czy można zniwelować różnice kolorystyczne w konstrukcji. Mieszkańcy Szczecina mają szansę na to, że kiczowaty, wielokolorowy mur zmieni się.
- W drugiej połowie sierpnia ma zostać przeprowadzona próba doczyszczania muru oporowego - mówi Aleksandra Dąbek.
Prace obejmują między innymi remont peronów 1. i 4. oraz budowę nowej kładki (ze schodami stałymi, ruchomymi, windami), na którą wejście będzie prowadziło po schodach ruchomych bezpośrednio z budynku dworca.
Wyburzona została część obecnego budynku, a w jego miejscu powstaje nowy dwukondygnacyjny obiekt. Będzie on w pełni przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych i mających trudności z poruszaniem się. Część prac została przesunięta na nową perspektywę finansową. To przebudowa peronu 2 i 3, wiaty nad peronami 1, 2, 3 oraz remont starej kładki.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?