Statek z Nassau, to jednostka o długości 315 metrów. Do Świnoujścia przywiozła gaz z Kataru. Jednostka ma 14 lat. To jeden ze statków 31 klasy Q-Flex (pojemność 210-217 tys. m3) wchodzących w skład katarskiej floty. Wybudowany został w 2008 roku.
Ale statek pływa pod banderą Nassau, na Bahamach. Jak pozostałe partie arabskiego surowca został on załadowany, w katarskim centrum wysyłki LNG w Ras Laffan.
- Ta 160 dostawa do Terminalu LNG została odebrana w dniach 17-18 kwietnia br. - mówi Anna Starosta, specjalista ds. PR i Komunikacji Terminala LNG w Świnoujściu. - Dotarło do nas ponad 200 tys. m3 LNG (po zmianie stanu skupienia ze skroplonego na lotny ta ilość surowca powiększa się 600 razy).
W sumie do Świnoujścia dotarło (licząc od pierwszej dostawy) 29,7 mln m3 LNG (skroplonego gazu ziemnego). Statystyki odnośnie regazyfikacji to 16,4 mld m3 gazu (cysterny – 16,9 tysięcy pojazdów załadowanych LNG wyjechało z Terminalu).
Metanowiec z Kataru dostarczył ok. 120 milionów metrów sześciennych surowca. Była to tegoroczna 12 dostawa LNG do Świnoujścia i 160 od początku otwarcia terminala.
Dostawy LNG to kluczowy element bezpieczeństwa gazowego kraju. Szczególnie teraz w obliczu wojny w Ukrainie. Terminal w Świnoujściu pełni ważną funkcję w procesie dywersyfikacji dostaw surowców energetycznych dla Polski. Należący do Gaz-Systemu terminal może przyjąć obecnie 6,2 mld m3 gazu rocznie (po regazyfikacji). Po rozbudowie będzie mógł przyjąć 8,3 mld m3 gazu. Odpowiadał więc będzie na 30 procent krajowego zapotrzebowania.
ZOBACZ TEŻ:
Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?