MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Szczecinianie tracą majątki. Uwaga na oszustów pod płaszczykiem bankowców!

Mariusz Parkitny
Mariusz Parkitny
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne Pixabay/Pexels
Do mieszkańców Szczecina dzwonią oszuści, którzy podają się za pracowników departamentu do spraw bezpieczeństwa bankowego. Wmawiają im, że ich konto zostało zhakowane i powinni zainstalować aplikację, przez którą sprawdzone zostaną konta prywatne. Są już pierwsze straty poniesione przez poszkodowanych w wyniku tego typu oszustw.

Policja potwierdza, że w ostatnim czasie do szczecińskich komisariatów zgłaszają się mieszkańcy Szczecina zawiadamiając o oszustwach i utracie oszczędności całego życia.

- Z ich relacji wynika, że telefonował do nich mężczyzna, który przedstawił się jako pracownik departamentu do spraw bezpieczeństwa bankowego. Informował ich, że była próba włamania na konto przez osobę, która widnieje w bazach danych jako hakująca konta bankowe - wyjaśnia mł. asp. Ewelina Gryszpan ze szczecińskiej policji.

Jak przebiega proces oszustwa?

Sposób działania przestępców nie jest skomplikowany, ale jak się okazuje, skuteczny. Informują swoje ofiary, aby zainstalowały aplikację, przez którą mają się zalogować na wszystkie swoje konta bankowe, żeby sprawdzić, czy doszło do zhakowania. W międzyczasie poszkodowani otrzymują SMS-y z banku, dotyczące między innymi zmiany narzędzia autoryzacji, podpisania pożyczki, zmiany limitów przelewów oraz dokonywanych przelewów.

- Rozmówca-oszust informuje w trakcie połączenia telefonicznego, że są to zaległe wiadomości utracone w wyniku zhakowania i należy je kopiować, a następnie odsyłać pod podany przez niego numer. W wyniku uzyskania takich danych oszuści wyprowadzają z konta ofiar wszystkie pieniądze - dodaje policjantka.

ZOBACZ TEŻ:

Policja przestrzega, aby zawsze zachowywać szczególną ostrożność kiedy dzwoni do nas osoba, która podaje się za pracownika instytucji i prosi o instalowanie oprogramowania do zdalnego dostępu do komputera.

- Szczególnie należy być czujnym, jeżeli prosi nas o zalogowanie do bankowości elektronicznej, zainstalowanie czegokolwiek na naszym komputerze/telefonie lub podawanie danych do logowania - radzi mł. asp. Ewelina Gryszpan.

W przypadku podejrzenia oszustwa informujmy policję, dzwoniąc pod numer alarmowy 112.

ZOBACZ TEŻ:

Bądź na bieżąco i obserwuj:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Mateusz Morawiecki przed komisją śledczą

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński