Według procedury, pojazdy pozostawione na parkingach przez dłuższy czas są usuwane z terenu miasta na koszt właścicieli. Istnieje jednak inna możliwość - taka, w której właściciel pojazdu nie jest obciążany kosztami. Wszyscy, chcący pozbyć się swoich starych, nieużywanych samochodów czy przyczep, mogą zlecić usługę demontażu specjalistycznym firmom.
Odbiorą one pojazd za darmo, a w niektórych przypadkach, zależnie od jego stanu, odkupią od właściciela za niewielkie pieniądze. Firmy oferują swoje usługi na terenie całego województwa zachodniopomorskiego, a odbiór auta następuje ze wskazanych miejsc, bezpośrednio do stacji demontażu.
Firmy wystawią niezbędne dokumenty, uprawniające do wyrejestrowania pojazdu. Informacje o firmach działających na terenie naszego województwa otrzymacie Państwo w Wydziale Ochrony Środowiska i Leśnictwa Urzędu Miasta, pod nr tel. 531 444 773.
- To skuteczne i najszybsze rozwiązanie, do którego zarówno Straż Miejska, jak i urzędnicy przekonują właścicieli porzuconych samochodów – mówi Beata Tułodziecka-Terenda, naczelnik Wydziału Ochrony Środowiska i Leśnictwa Urzędu Miasta. – Docieramy do nich, rozmawiamy, tłumaczymy, dlaczego warto zlecić utylizację auta. W ostatnich tygodniach udało nam się przekonać do takiego rozwiązania właścicieli kilkudziesięciu wraków. Z ulic zniknęło 20 zniszczonych aut. Liczymy, że w perspektywie rozszerzenia Strefy Płatnego Parkowania, chętnych na usunięcie zawalidróg może być więcej.
Na swoją kolej czeka kilkadziesiąt aut, niszczejących na parkingach. W najbliższym czasie i one zostaną odholowane. Kosztami holowania oczywiście obciążeni zostaną ich właściciele. Aktualna stawka za holowanie auta do 3.5 tony wynosi 440 zł.
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?