Minecraft jest obecnie jedną z najpopularniejszych gier komputerowych. A firma Toya, która jest jednym z jej twórców, postanowiła w wirtualnym świecie wypromować wyjątkowe, silne i niezależne kobiece postacie.

Gry komputerowe kojarzą nam się zazwyczaj z wpatrzonymi w ekran komputera chłopcami lub mężczyznami. To właśnie oni wydają się być głównymi odbiorcami produktu. Aby przełamać ten stereotyp, firma Toya postanowiła tworzyć gry pokazujące bohaterskie kobiety, pomagające dziewczynkom odkryć ich prawdziwe talenty i mocne strony.

Nie bez znaczenia zapewne jest tu fakt, że Toyę tworzą dwie kobiety: Anat Shperling i Yifat Anzelevich. To właśnie one postanowiły w ten sposób walczyć nierównością płci, z którą tak często spotykały się w swoim życiu zawodowym.

Pewnego dnia zadzwoniłam do Yifat, mówiąc, że musimy wrócić do dzieciństwa i poradzić sobie ze zmieniającymi się wzorcami społecznymi już od wczesnego etapu, jeśli chcemy, aby nasze córki i synowie wiedzieli, że mogą korzystać z tych samych możliwości

– opowiada Anat o powstaniu firmy Toya.

Dwie przedsiębiorcze panie postanowiły, że zaczną od równouprawnienia w świecie komputerowych gier, to one bowiem często kształtują postrzeganie świata dzieci, a historie dzielnych, bohaterskich kobiet były do tej pory zbyt często pomijane.

Wybitna badaczka Dian Fossey pierwszą bohaterką

Pierwszym „kobiecym” produktem, który Toya stworzyła dla Minecrafta, jest „My Gorilla Adventure”. Głowna bohaterka jest inspirowana postacią Dian Fossey – kontrowersyjnej i niezwykle odważnej kobiety, która większość swojego życia poświęciła badaniu goryli i walce z kłusownikami w górskich lasach w Rwandzie.

Anat Shperling wybrała tę bohaterkę i jej historię, ponieważ w dzieciństwie ogromne wrażenie zrobił na niej film „Goryle we mgle” oparty na biografii słynnej badaczki.

„Pamiętam, jak byłam zszokowana i zdumiona widząc kobietę, badaczkę małp, walczącą o prawa tych niesamowitych stworzeń i ich chroniącą. Sprawiła, że uwierzyłam, że mogłabym zostać badaczką małp, jeśli tylko bym chciała. Chciałabym, aby w taki sam sposób dziewczęta doświadczały gier Toya. Spacerując w dzikiej przygodzie, stając się kimś innym, gdzieś indziej, widząc fantastyczną i osiągalną ambicję” – opowiada Anat Shperling.

youtube/My Gorilla Adventure Trailer

Kto następny?

Założycielki firmy zapowiadają, że to dopiero początek serii gier, które będą inspirowane wyjątkowymi, kobiecymi postaciami. Na razie nie wiedzą jeszcze, kto będzie bohaterką następnej gry.

"Jest tak wiele niezliczonych opowieści o niezwykłych kobietach, że wybór może być trudny”, przyznaje Anat Shperling. Bardzo możliwe, że będzie nią słynna malarka, a gra stworzona przez firmę Toya umożliwi malowanie w Minecrafcie.
źródło: minecraft.pl


Zobacz także:



Dlaczego kobiety chcą być jak Lara Croft?

Źródło: TVN