Pogoda nie jest idealna (brakuje słońca), więc cały czas na płycie głównej rozstawione są lampy naświetlające, która wspomagają zakorzenienie. W piątek Portowcy rozegrają w Szczecinie kolejny mecz. Po pierwszym występie na nowej nawierzchni byli bardzo zadowoleni.
Do treningów drużyna Pogoni wykorzystuje boisko nr 3 (najbliżej leżące ulicy Karłowicza), a pozostałe dwa boiska z trawą na koronie obiektu są wyłączone z użytkowania. Tak będzie prawdopodobnie do końca marca. Takie kroki są podjęte, by młodzi piłkarze akademii nie zniszczyli jej jeszcze przed nastaniem wiosny. A tym bardziej to ważne, że boisko leżące przy balonie ostatnio było w kiepskim stanie.
- Stan boisk jest na bieżąco monitorowany. Za ich konserwację odpowiada klub – informuje Piotr Zieliński z Urzędu Miasta Szczecin.
Są jednak dobre informacje dla społeczności Akademii Pogoni. Wkrótce powinien zostać oddany do użytku budynek dla młodzieży z szatniami i magazynami.
- Odbiory branżowe w budynku CSDiM są już prowadzone – twierdzi Zieliński. Kiedy koniec? Tu odpowiedzi nie ma.
Póki co – rodzice mogą wjechać na parking na koronie i tam dzieci się przebierają. Uliczka dojazdowa jest gotowa, ale jeszcze nie ma swojego patrona. Na razie nikt nie zgłosił się do miasta, by przeprowadzić procedurę nadania nazwy.
- Jest to droga wewnętrzna. Na chwilę obecną według mojej wiedzy nikt nie zgłaszał pomysłu aby nadawać jej nazwę – przyznaje Zieliński.
Bardzo intensywnie postępują prace przy budowie trybuny północnej. W okolicach łuku zachodnio-północnego jest już zrobiony pierwszy poziom, pod instalację samego łuku gotowe są już filary. Jednym słowem – stadion wiosną będzie nabierał nowego oblicza. Jak docelowo trybuna północna będzie wyglądać? Poprosiliśmy miasto o rysunki, wizualizacje, ale bez skutku.
Prawdopodobnie na samym końcu będzie zmieniać się teraz leżący przy ul. Twardowskiego. Tam będzie wejście główne z promenadą, wjazd na parking pod trybuną północną dla oficjeli, a bliżej ul. Witkiewicza odtworzone będzie boisko nr 2. Nie ma za to konkretnych planów odnośnie terenu przy skrzyżowaniu Twardowskiego/Witkiewicza/Jagiellońska. Sporo się mówi, że część terenu zostanie zagospodarowane przez miasto.
- W 2016 roku odbyły się konsultacje w sprawie budowy kolejnego etapu tzw. Trasy Średnicowej. Udostępniono również schematy planowanego przebiegu. O ile zjazd z obwodnicy nie wchodzi tak głęboko w teren, to z uwagi na planowaną budowę przejazdu nad torowiskiem kolejowym, zachodzi konieczność przebudowy układu zjazdowego w ciąg ul. Twardowskiego. Stąd zachowana musi być rezerwa terenowa – informuje Piotr Zieliński z UM Szczecin.
ZOBACZ TEŻ:
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?