Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Sponsor Pogoni: Nie premiujemy ósemki, bo to oczywista oczywistość

Jakub Lisowski
Logo Grupy Azoty nadal będzie eksponowane na strojach piłkarzy Pogoni Szczecin.
Logo Grupy Azoty nadal będzie eksponowane na strojach piłkarzy Pogoni Szczecin. Sebastian Wołosz
Pogoń Szczecin podpisała nową umowę z Grupą Azoty. Spółka pozostanie głównym sponsorem klubu na kolejne dwa sezony.

- Przed rokiem podpisaliśmy umowę kompleksową na rok. Sezon się zakończył, a my mieliśmy większe oczekiwania – mówi Wojciech Wardacki, prezes Grupy Azoty Zch Police. - Wierzymy, że w nadchodzących rozgrywkach oczekiwania kibiców i sponsorów zostaną zaspokojone. Chcemy tu świętować wielkie sukcesy. Wiemy, że Pogoń to ogromne tradycje, świetni i wierni kibice.

Wardacki podczas konferencji prasowej kilkukrotnie podkreślał to, że Grupę Azoty nie interesuje tylko awans do grupy mistrzowskiej, ale gra o podium.

- Determinacja, ambicja i gryzienie trawy jest potrzebne na boisku, a czasami tego mi brakowało przy niekorzystnym wyniku w ostatnim sezonie. Rozmawiałem o tym z kapitanami – Rafałem Murawskim i Adamem Frączczakiem. Przekazałem im takie przesłanie z gospodarki, że oni muszą trzymać wszystko twardą ręką, a jak ktoś nie przykłada się, to oni muszą pierwsi zaprowadzić porządek – dodał Wardacki. - Nie premiujemy ósemki, bo to oczywista oczywistość, że Pogoń w elicie powinna być.

Szef Zakładów Chemicznych Police Grupa Azoty oraz przedstawiciele Pogoni mocno też akcentowali wzajemne zaufanie i to, że skala finansowego wsparcia jest satysfakcjonująca dla obu stron (szczegółowe kwoty pozostały w tajemnicy). Umowa ma obowiązywać do końca sezonu 2018/19. Nie będzie rozwiązana, gdyby Portowcy nie awansowali do elity w najbliższym sezonie, ale partner klubu zastrzegł sobie prawo do renegocjacji zapisów, gdyby coś bardzo złego dla wizerunku stało się w funkcjonowaniu klubu. - Oczekujemy – jako grupa chemiczna – że Pogoń wejdzie na arenę międzynarodową. Chcemy, by klub działał globalnie – stwierdził Wardacki. - W personalia klubu, czyli dobór zawodników czy trenerów nie ingerujemy. My chcemy spijać śmietankę i obserwujemy efekt gospodarczy.

Kibice będą z zachwyceni deklaracjami i oczekiwaniami, mniej na pewno działacze klubu.

- Wchodzimy na inny etap współpracy. Mam nadzieję, że nie zmarnujemy tego zaufania. Może nie od razu będziemy walczyć o mistrzostwo, bo pod takim hasłem nie mogę się podpisać, gdyś musimy stać mocno na ziemi – stwierdził Tomasz Adamczyk, wiceprezes ds. finansowych Pogoni.

Maciej Stolarczyk, dyrektor sportowy Pogoni: - Nasz plan na klub jest rokrocznie realizowany. Są mocne fundamenty, tożsamość, akademia, a pierwszy zespół skorzysta na sponsoringu Grupy Azoty. Cele faktycznie są wysokie, marzymy – jako klub – o pierwszym mistrzostwie, ale my teraz myślimy tylko o meczu z Wisłą Kraków. Nowy trener Maciej Skorża pała wielką energią, by wprowadzić Pogoń na wyższy poziom i zapewniam, że chcemy walczyć o najwyższe cele.

Pomoc GA będzie koncentrowała się na pierwszym zespole, za to głównym partnerem klubu w szkoleniu grup młodzieżowych ma pozostać Zarząd Morskich Portów Szczecin Świnoujście.

Wielkim nieobecnym poniedziałkowej uroczystości był Jarosław Mroczek. Szef Pogoni jest po zabiegu i przechodzi rehabilitację. Ale do niedzieli uczestniczył w negocjacjach, zgłaszał poprawki, a transmisję z konferencji pewnie śledził w internecie.

Polecamy również:

Piłkarze Ekstraklasy na wakacjach: Seszele, Grecja i... ślub...

TRWA PLEBISCYT GOL24.PL i NICE 1 LIGI
Wybierz Jedenastkę i Piłkarza Sezonu Nice 1 Ligi »

Wybierz Jedenastkę i Piłkarza Sezonu Nice 1 Ligi »

Gs24.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński