Dobra jest gminą wiejsko-miejską
Leży w centralnym punkcie województwa, w odległości około 75 km od Szczecina. Gminę zamieszkują 4 473 osoby, z czego 2331 osób mieszka w Dobrej, a pozostałe 2 142 osoby na obszarach wiejskich. Planowane dochody w 2018 r. wynoszą 16 mln 29 tys. zł, zaś wydatki - 15 mln 840 tys. zł. Gmina wprowadziła budżet na inicjatywy lokalne, który wynosi 15 tys. zł rocznie. Obiecuje tę kwotę zwiększać.
PLUSY
Powstała obwodnica miasta
Dzięki współpracy z samorządem województwa zachodniopomorskiego oraz Zarządem Dróg Wojewódzkich w Koszalinie, wykonano wielomilionową inwestycję. Budowa obwodnicy Dobrej spowodowała wyprowadzenie ruchu samochodów ciężarowych poza teren Starego Miasta, które jest wpisane do rejestru zabytków.
Wyremontowano ulicę 3 Maja, dojazd do jeziora
Odremontowana ulica 3-go Maja, która jest ulicą dojazdową do jeziora miejskiego, jest wizytówką pokazującą, że jedna trafna inwestycja pociąga za sobą kolejne pozytywne wyzwania. Dzięki remontowi tej ulicy przybliżyła się rewitalizacja terenów przyjeziornych.
Powstaje dzienny klub dla seniorów
Gmina rozpoczęła realizację Projektu „Senior+”. W ramach przedsięwzięcia zostanie utworzony Dzienny Klub Seniora w Dobrej. Osoby starsze będą miały zapewnioną opiekę i rehabilitację.
MINUSY
Gminne drogi wymagają remontów
Niektóre drogi wymagają pilnych remontów. Gmina zapewnia, że trwają prace zmierzające do wykonania kompleksowych remontów dróg wojewódzkich.
Trzeba przebudować oczyszczalnię ścieków
Na początku marca 2018 r. gmina złożyła wniosek aplikacyjny w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego, dotyczący „Przebudowy i modernizacja oczyszczalni ścieków w miejscowości Dobra”. Zadanie ma kosztować nieco ponad 3,8 mln zł. Dofinansowanie może wynieść blisko 2,8 mln zł co stanowi 90 procent wydatków kwalifikowanych. Jak tylko będzie decyzja, inwestycja rozpocznie się jeszcze w tym roku. Włodarze gminy zapewniają, że chcą ponadto doprowadzić do sytuacji, w której będzie możliwość dofinansowania m.in. wymiany kotłów c.o. oraz wyposażenia obiektów użyteczności publicznej w instalacje fotowoltaiczne.
Piotr Hebda, burmistrz
Jest burmistrzem od 2014 r.
- Mijającą kadencję należy uznać za bardzo udaną, skierowaną na uporządkowanie organizacyjne, racjonalne gospodarowanie finansami publicznymi oraz inwestycje prospołeczne - mówi burmistrz. - Udało się zrealizować wszystkie najważniejsze zadania zaplanowane na początku kadencji. Ważną rzeczą było też uzmysłowienie mieszkańcom, że powinni być dumni ze swojej „małej ojczyzny”.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?