MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Remont ulicy Modrej: Mieszkańcy skarżą się, że tymczasowe chodniki to tor przeszkód

Mariusz Parkitny
Mariusz Parkitny
Ulica Modra w remoncie. Tak wyglądają ciągi dla pieszych
Ulica Modra w remoncie. Tak wyglądają ciągi dla pieszych fot. Czytelnika
Najpierw wpadła prowadzać wózek w dół z piachem. Potem musiała przepchnąć ten wózek po nierównościach i gruzie, a na końcu ledwo co się przecisnęła w szczelinie miedzy płotem a barierką.

Tak wyglądało przejście mieszkanki Krzekowa przez przebudowywaną ulicę Modrą. Mieszkańcy skarżą się, że tymczasowe przejścia dla pieszych są za wąskie i grząskie. To problem szczególnie dla osób starszych oraz osób idących z wózkami z dziećmi.

-Zwracają uwagę, że ciąg pieszy, wyznaczony na ulicy Modrej jest zbyt wąski, przebiega przez olbrzymie nierówności, wystające elementy gruzu oraz przez piach. List od mieszkanki, której wózek zakopał się w piachu, nie jest jedyny. Takich skarg jest więcej. Czy ciągi piesze nie powinny być bezpieczne, a więc odpowiednio zabezpieczone? Czy nie powinny przebiegać przez wyrównany i utwardzony teren? Czy wyznaczony ciąg pieszy nie powinny mieć co najmniej 1 metr szerokości? Niestety fragmenty wyznaczonego ciągu pieszego są znacznie węższe. Czy miasto może podjąć odpowiednie działania związane z upomnieniem wykonawcy, aby ten poprawił obecny stan w celu ułatwienia pieszym przemieszczanie się ulicą w czasie remontu - pyta radny Patryk Jaskulski.

Ciągi piesze przy placach budowy. Jak powinny wyglądać, a jakie są realia na ul. Modrej

Zgodnie z obowiązującymi na placu budowy zasadami, piesi mogą poruszać się tylko wyznaczonymi przez wykonawcę i inwestor przejściami.

Władze Szczecina zapewniają, że tymczasowe przejścia spełniają normy, ale przyznają, że utrudnienia są spowodowane m.in. problemami z warunkami ziemnymi i z drzewami. Wykonawca został jednak zobowiązany, aby bardziej zwracał uwagę na to jak wyznacza przejścia.

- Ciągi piesze na placu budowy posiadają minimalną szerokość jednego metra, a na ulicy Żyznej 1,6 metra. Spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie prowadzi bieżącą kontrolę oznakowania i elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym wygrodzeń ciągów pieszych. Celem zapewnienia bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego na placu budowy, wykonawca robót został poinformowany przez inwestora o konieczności zwrócenia większej uwagi na zabezpieczenia ciągów pieszych na placu budowy jak również o konieczności poprawy stanu ich nawierzchni. Powstanie dodatkowych utrudnień dla pieszych na ulicach Modra, Żyzna do Szerokiej wynika z wystąpienia kolizji infrastruktury podziemnej i naziemnej z drzewami - wyjaśnia Michał Przepiera, zastępca prezydenta Szczecina do spraw inwestycji.

Obecna organizacja przejść ma zapobiec opóźnieniom w przebudowie chodników.

Roboty budowlane przewidziane do wykonania w obrębie ciągów pieszych na odcinku od ulicy Żyznej do ulicy Szerokiej były zaplanowane tak, aby w pierwszej kolejności wykonać chodnik wzdłuż parku (strona lewa), następnie miało nastąpić przełożenie ruchu pieszego na nowo wybudowany chodnik, aby wykonać remont o prawej stronie.

- Aby uniknąć wydłużenia się czasu potrzebnego na realizację inwestycji, wykonawca wykonał tymczasowe wygrodzenia ruchu pieszych za pomocą barier drogowych wraz z dodatkowych oznakowań kierunku ruchu i informacji dotyczących ewentualnego braku przejścia - dodaje.

Cała inwestycja obejmująca przebudowę ulicy Modrej, Koralowej, Żyznej potrwa jeszcze kilkanaście miesięcy.

od 7 lat
Wideo

Ukraina rozpocznie oficjalne rozmowy o przystąpieniu do UE

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński