Gruntowna i wyczekiwana przebudowa ulicy Modrej i Koralowej ruszyła dwa tygodnie temu. Są już pierwsze uwagi kierowców. Zwracają uwagę na źle ustawiony sygnalizator, który utrudnia wyjazd z ulicy Wroniej w Modrą.
- Mieszkańcy zwrócili mi uwagę, że ustawione oznaczenie na trasie objazdu przy skrzyżowaniu Modrej z Wronią zostało ustawione kosztem jednego z pasów ruchu, przez co ustawiony znak blokuje swobodny wyjazd z Wroniej w Modrą. Przy obecnej organizacji ruchu jeden z pasów jest zablokowany, w związku z czym skręcający w Modrą muszą go wyminąć. Sytuacja ta powoduje powstawanie korków, a wystarczyłoby przenieść znak kilkanaście metrów dalej. W imieniu mieszkańców pragnę zwrócić się z olbrzymią prośbą o przestawienie znaku bliżej ulicy Modrej, aby nie utrudniał ruchu. Jednocześnie bardzo proszę o zwrócenie uwagę przy akceptacji czasowej organizacji ruchu na podobne sytuacje - wyjaśnia radny Patryk Jaskulski.
Sprawą zainteresowali się już miejscy urzędnicy i wykonawca inwestycji.
- Na bieżąco weryfikowane są sygnały dotyczące zmienionej organizacji ruchu. Zakresem przebudowy objęty jest również obręb połączenia ulicy Modrej z ulicą Wronią, co może generować utrudnienia w utrzymaniu przejazdu łącznie z jego czasowym wyeliminowaniem - wyjaśnia Anna Szotkowska, zastępca prezydenta Szczecina.
Jej zdaniem dotychczasowe doświadczenia wskazują, że organizacja ruchu jest optymalna, choć kierowcy potrzebują czasu, aby sę do niej przyzwyczaić.
- Wdrażane zmiany w czasowych organizacjach ruchu związane są z pewnym okresem czasu na adaptację użytkowników ruchu drogowego do nowych zasad i sposobu prowadzenia ruchu. W przypadku prac przy przebudowie ulicy Modrej pierwsze dni funkcjonowania zmienionej organizacji ruchu wskazują na wprowadzenie poprawnych i optymalnych rozwiązań, które nie generują znaczących kolejek pojazdów jak i utrudnień w układzie komunikacyjnym osiedla Krzekowo-Bezrzecze - dodaje.
Zwraca uwagę na radykalne rozwiązania związane z w prowadzeniem ruchu jednokierunkowego na odcinku od ulicy Nowowiejskiej do ulicy Zaściankowej.
- Pozwoliły przekierować znaczną część potoku pojazdów od strony Wołczkowa i Dobrej na wytyczoną trasę objazdu przez węzeł Głębokie lub poza zakres oddziaływania obszaru ulic osiedla Krzekowo-Bezrzecze. Jest to istotne z punktu widzenia okolicznych mieszkańców chociażby takich ulic jak Inspektowa czy Żyzna, których parametry nie są dostosowane do przejęcia całości ruchu tranzytowego łączącego sąsiadujące ze sobą miejscowości - dodaje.
Inwestycja ma być gotowa za dwa lata.
ZOBACZ TEŻ:
ZOBACZ TEŻ:
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?