Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

OT Logistics przetransportuje Odrą nawozy do Polic

Jarosław Dziedzic
Polska zobowiązała się poprzez przystąpienie do ONZ-owskiej konwencji AGN do dostosowania głównych dróg wodnych do IV klasy żeglowności.
Polska zobowiązała się poprzez przystąpienie do ONZ-owskiej konwencji AGN do dostosowania głównych dróg wodnych do IV klasy żeglowności. andrzej szkocki
Grupa Kapitałowa OT Logistics, wiodący operator żeglugi śródlądowej w Polsce, podjął próbę transportu rzecznego 250 ton nawozów dla Grupy Azoty na trasie z Kędzierzyna-Koźla do Polic.

Była to próba sprawdzenia warunków do dokonywania przewozów śródlądowych na środkowej i dolnej Odrze. Powodzenie rejsu pomoże w podjęciu decyzji o ustanowieniu regularnej trasy żeglugowej pomiędzy zakładami Grupy Azoty w Kędzierzynie-Koźlu i Policach oraz otwarcie nowych możliwości dla transportu towarów ze Śląska do północno- zachodnich regionów kraju.

- W przeszłości korzystaliśmy już z żeglugi śródlądowej jako drogi transportu naszych produktów – powiedział Kamil Bortniczuk, Członek Zarządu Grupy Azoty ZAK S.A. - Mamy własny port i połączenie z Kanałem Gliwickim. Chcemy włączyć się w rządowe plany użeglowienia Odry i wykorzystać związane z tym szanse biznesowe. Transport wodny jest bardziej ekologiczny i efektywny kosztowo niż drogowy, w związku z czym chętnie korzystalibyśmy z jego dobrodziejstw w transporcie surowców do spółki oraz transporcie naszych produktów do klientów

Załadunek barki 250 tonami nawozów w Kędzierzynie odbył się w czwartek 26 października. Barka będzie miała do pokonania 670 km przez Kanał Kędzierzyński, Kanał Gliwicki i Odrę. Rejs wymaga przepłynięcia przez 25 stopni wodnych i wg założeń zajmie 6-7 dni.

- Mamy nadzieję, że próbny rejs potwierdzi możliwość dokonywania regularnych przewozów Odrzańską Drogą Wodną ze Śląska Opolskiego na północ kraju. Chcemy też wskazać jak ważnym uzupełnieniem transportu może być żegluga śródlądowa i jak istotne są inwestycje w poprawę żeglowności na Odrzańskiej Drodze Wodnej planowane przez MGMiŻŚ - powiedział Andrzej Klimek, wiceprezes zarządu oraz dyrektor dywizji żeglugi śródlądowej OT Logistics.

- Transport wodny to najbardziej przyjazna środowisku forma przewozów, która pozwala odciążyć transport drogowy i kolejowy. Szczególną rolę żegluga śródlądowa może odgrywać w dostawach towarów do portów w Szczecinie/Świnoujściu, Gdańsku oraz Gdyni, ale także np. w transporcie węgla z Górnego Śląska do innych regionów w kraju. W lipcu wznowiliśmy rzeczny transport węgla z Gliwic do Wrocławia. Od tego czasu nasze barki przewiozły już do Kogeneracji Wrocław ok. 70 tysięcy ton węgla. Teraz robimy kolejny krok ku przywróceniu rzekom ich funkcji transportowej – dodał Andrzej Klimek.

Inwestycje planowane przez Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej określone w „Założeniach do planów rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce na lata 2016-2020 z perspektywą do 2030” mają na celu m. in. osiągnięcie międzynarodowej klasy żeglowności na Odrzańskiej Drodze Wodnej oraz włączenie jej w sieć europejskich dróg wodnych.

Zobacz także: Postawmy na innowacje. Jak powinna wyglądać współpraca państwa i biznesu w rozwoju nowoczesnych technologii

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński