Wyczekiwany z wielkim zainteresowaniem opel insignia debiutuje na polskim rynku. Najnowsza limuzyna niemieckiej marki będzie tańsza od swego popularnego poprzednika, vectry.
Samochód, któremu niedawno przyznano prestiżowy tytuł "Car of the Year 2009" ma na koncie jeszcze jedno cenne wyróżnienie - w niedawno ogłoszonych testach zderzeniowych Euro NCAP insignia uzyskała bardzo dobre wyniki. Auto otrzymało 35 z 37 możliwych punktów, co dało mu pięć gwiazdek. W polskich salonach czeka nas więc jeden z najciekawszych debiutów ostatnich miesięcy.
I to potrójny, bo insignia jest dostępna jako sedan, liftback i kombi. Różnice tkwią przede wszystkim w linii nadwozia i bagażnikach. Rozbieżności dotyczących stylistyki karoserii raczej nie trzeba wyjaśniać (może poza tym, że liftback to taki bardziej sedan niż hatchback). Zaś w przypadku przestrzeni bagażowej różnice są następujące: kombi ma bagażnik o pojemności 540 litrów, liftback 520 litrów, a sedan 500 litrów. Z kolei w przypadku wymiarów kombi (4,91 metra długości) jest o 8 centymetrów dłuższe od sedana i liftbacka.
Następca vectry C, model ten zniknie z oferty w ciągu najbliższych miesięcy, na razie trafił do sprzedaży w Niemczech. W Polsce zamówienia będą przyjmowane prawdopodobnie od stycznia przyszłego roku. Na razie opel ujawnił jedynie najniższą cenę insignii, czterodrzwiowej wersji (sedan) z silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra i mocy 115 koni wyposażonej seryjnie w elektrycznie sterowane szyby boczne przednie, klimatyzację, regulację wysokości i nachylenia kierownicy, system audio z siedmioma głośnikami, elektryczną regulację wysokości siedzenia kierowcy, zdalnie sterowany zamek centralny oraz komputer pokładowy.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?