MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Odra ma być głębsza. Czterech marszałków podpisało list

mdr
Podpisanie listu intencyjnego przez  marszałków Olgierda Geblewicza (zachodniopomorskie), Elżbietę Polak (lubuskie), Tomasza Kostusia (opolskie) i Włodzimierza Chlebosza (dolnośląskie).
Podpisanie listu intencyjnego przez marszałków Olgierda Geblewicza (zachodniopomorskie), Elżbietę Polak (lubuskie), Tomasza Kostusia (opolskie) i Włodzimierza Chlebosza (dolnośląskie). Adam Słomski
Odra będzie regulowana tak, by przyniosło to korzyści gospodarce i turystyce. By tak się stało, dziś marszałkowie z 4 województw podpisali list intencyjny. Opracują wspólnie studium modernizacji infrastruktury rzeki.

- Warto wykorzystać ten łączący nas kręgosłup, Odrę - mówił Włodzimierz Chlebosz wicemarszałek Województwa Dolnośląskiego. - Daje to duże możliwości transportowe, dużo tańsze niż drogowe, a także wzrost znaczenia turystyki. Nasze piękne zamki dużo efektowniej prezentują się do strony wody.

List intencyjny podpisano na przycumowanym przy nabrzeżu statku "Aquator" należącym do Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie. W liście określono zasady współpracy.

- To pierwszy etap etapem współpracy - mówi zachodniopomorski marszałek Olgierd Geblewicz. - Efektem końcowym ma być opracowanie "Studium wykonalności modernizacji infrastruktury przeciwpowodziowej z uwzględnieniem funkcji transportowej i dziedzictwa przyrodniczego rzeki Odry" wraz z oceną oddziaływania na środowisko naturalne. Jednym z głównych celów tego projektu jest zmniejszenie degradacyjnego wpływu transportu na środowisko, a tym samym wspieranie przyjaznych dla środowiska gałęzi i technologii transportu.

Dużym problemem jest szczególnie dla zachodniopomorskiego, tzw. Odra transgraniczna. W tej sprawie od 8 lat toczą się negocjacje między Polską i Niemcami. Obecnie jest już według informacji Andrzeja Krefta, dyrektor Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie, wreszcie gotowy projekt umowy. Uzgodnień wymagają jedynie drobne szczegóły. Ustala on m.in. taką modernizację rzeki, by przez 330 dni w roku byłą dostępna i miała głębokość na odcinku od Szczecina do ujścia Warty 1,8 m.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński