MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nowy krok do drogi S6

Marzena Sutryk
Trasa S6 połączy Szczecin przez Koszalin, Słupsk i Lębork z Trójmiastem. Na zdjęciu wizualizacja odcinka Ustronie Morskie - Koszalin o długości 24,2 kilometra. Jego koszt wynosi 436,8 mln zł
Trasa S6 połączy Szczecin przez Koszalin, Słupsk i Lębork z Trójmiastem. Na zdjęciu wizualizacja odcinka Ustronie Morskie - Koszalin o długości 24,2 kilometra. Jego koszt wynosi 436,8 mln zł
Wojewoda zachodniopomorski podpisał decyzję zezwalającą na budowę obwodnicy Koszalina i Sianowa w ramach S6

Decyzja dotyczy obwodnicy wraz z odcinkiem S11 od węzła Bielice do węzła Koszalin Zachód. To kolejny krok formalny, który jest wymagany przy realizacji inwestycji drogowej na taką skalę. Inwestycja realizowana jest przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, która wystąpiła z wnioskiem o pozwolenie. Wojewoda nadał decyzji rygor natychmiastowej wykonalności.

„Niezwłoczne przystąpienie do inwestycji pozwoli zrealizować ją w latach 2015-2018 oraz umożliwi osiągnięcie w najkrótszym czasie jej podstawowego celu, jakim jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego, prowadzącego przez miasta Koszalin i Sianów” - czytamy w uzasadnieniu.

Obwodnica Koszalina i Sianowa o długości 20,12 km powinna zostać oddana do ruchu w drugiej połowie 2018 roku. Droga wyprowadzi z Koszalina ruch tranzytowy w ciągu drogi krajowej nr 6. Będzie miała parametry dwujezdniowej drogi ekspresowej.

W ramach inwestycji powstanie pięć węzłów drogowych, wiadukty, mosty, przejścia dla zwierząt.

Obwodnica jest kontynuacją odcinków drogi S6 od Goleniowa do Koszalina o łącznej długości niemal 120 km, dla których podpisano już umowy na realizację.

Przypomnijmy, 7 grudnia otwarto oferty. Teraz trwa ich sprawdzanie.

Łącznie wpłynęło osiem ofert - najniższą cenę, tj. ponad 645,5 mln złotych - zaoferowało konsorcjum firm PORR Polska Infrastructure S.A. i POLBUD-POMORZE Sp. z o.o.

Podpisanie umowy z wybranym wykonawcą jest przewidziane w styczniu.

- Termin zależy oczywiście od przebiegu procedury - mówi Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału GDDKiA, który prowadzi inwestycję.

Droga S6, o której realizację zabiegaliśmy z naszymi czytelnikami, łączy największe miasta Polski Północnej: Szczecin, Gdańsk, Gdynię, Słupsk, Koszalin. Stanowi połączenie drogowe polskich portów morskich, od Świnoujścia i Szczecina do portów Trójmiasta.

Od niej odchodzą na północ drogi obsługujące tereny turystyczne. Stanowi ona także część korytarza transportowego, łączącego obwód Kaliningradzki z Europą Zachodnią oraz połączenie na Litwę - do Kowna i Wilna.

Całość ekspresowej szóstki ma być gotowa do 2020 roku. Pewnie w województwie zachodniopomorskim droga powstanie szybciej. Przypomnijmy, że szczeciński oddział GDDKiA będzie budował odcinek od Sianowa do obwodnicy Słupska.

Natomiast w województwie pomorskim przygotowania do budowy są opóźnione, tu trwają dopiero przygotowania do przetargów. By przyspieszyć procedury, gdańska dyrekcja Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ma już firmy, które opracowują koncepcję przebiegu trasy S6 w naszym regionie i jednocześnie jest już lista firm, które chcą trasę budować. Te firmy są obecnie sprawdzane.

Polecamy na gs24.pl:

W Świnoujściu wybuchł stragan z fajewerkami

Wybuch w Świnoujściu. Eksplodował stragan z fajerwerkami

Gs24.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński