- Byłam na prawobrzeżu i skorzystałam z z tymczasowej pętli "Most Cłowy" - mówi pani Ilona, nasza Czytelniczka ze Świnoujścia. - Chciałam kupić bilet na autobus.
Tu zaczęły się problemy. Czytelniczka podeszła do grupy kierowców i spytała ich, gdzie można kupić bilet.
- Jeden z nich skierował mnie do autobusu, w którym był biletomat - relacjonuje kobieta. - Niestety, automat nie chciał przyjąć monety. Zaczęło robić się nerwowo.
Dopiero kolejny kierowca wyjaśnił, że bilety można kupić u dyspozytora.
- Ale dyspozytornia znajduje się za stacją paliw - opowiada pani Ilona. - Dlaczego nie ma tablicy informacyjnej, która wskazałaby pasażerom miejsce, gdzie mogą kupić bilety?
O wyjaśnienie problemu poprosiliśmy Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego.
- Informacja umieszczona zostanie w gablocie, a ta znajduje się w rejonie przystanków - zapewnia Marta Kwiecień-Zwierzyńska z ZDiTM. - Dyspozytorzy prowadzą sprzedaż biletów jednorazowych, ale tylko w godzinach urzędowania punktu. Jednocześnie informuję, iż sprzedaż biletów prowadzona jest również przez kierowców autobusów w dni powszednie od godz. 18 do 6 dnia następnego oraz przez całą dobę w soboty i w dni świąteczne. Oczywiście bilety można również kupić w biletomatach znajdujących się w autobusach.
Jednak powinniśmy wiedzieć, jak postępować w razie awarii biletomatu. Pasażer powinien od razu zgłosić problem kierowcy. W razie kontroli kierowca potwierdzi awarię urządzenia.
- Przypominam, że w takim przypadku kierowca jest zobowiązany do sprzedaży biletów - mówi Dariusz Wołoszczuk z Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego.
ZDiTM przypomina, że bilety można kupić również przez telefon komórkowy za pomocą dwóch aplikacji moBilet i SkyCash.
System Mobilet pozwala na kasowanie biletów jednorazowych czasowych we wszystkich nominałach i biletów dobowych obowiązujących w komunikacji organizowanej przez ZDiTM przez telefon komórkowy w każdym miejscu, 24 godziny na dobę. Jak wygląda działanie? Pasażer otrzymuje potwierdzenie w postaci biletu elektronicznego zawartego na trzech ekranach, który zawierać będzie: rodzaj biletu, czas ważności biletu, kod zabezpieczający, cenę biletu, numer biletu, czas transakcji oraz elementy graficzne.
Bilet zostaje zapisany w pamięci aplikacji, która pozwoli na wyświetlenie go w dowolnym momencie.
Czas od rozpoczęcia kasowania biletu do otrzymania potwierdzenia o skasowaniu to maksymalnie 5 sekund, a z wyborem aplikacji ok. 15 sekund.
Pasażerowie mogą również skorzystać z systemu SkyCash. System umożliwia zakup biletów jednorazowych czasowych we wszystkich nominałach, biletów dobowych, wielodobowych oraz rodzinnego, obowiązujących w komunikacji organizowanej przez ZDiTM w Szczecinie. Jest dostępny dla wszystkich użytkowników telefonii komórkowej, niezależnie od operatora, zarówno dla numerów z abonamentem jak i na kartę. Niezbędnym do jego uruchomienia będzie telefon komórkowy z dostępem do internetu. Możliwość zakupu biletu przez komórkę, pasażer uzyska po pobraniu aplikacji mobilnej SkyCash. Wymagane podczas rejestracji będą podanie: numeru telefonu, imienia i nazwiska i e-maila.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?