MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Most w Siekierkach przebudowywany już z obu stron. Wkrótce pojadą nim rowerzyści

Szymon Wasilewski
Szymon Wasilewski
Rowerem Przez Pomorze Zachodnie
Prace nad przebudową dawnego mostu kolejowego Odrą pomiędzy Siekierkami a Neurüdnitz rozpoczęła strona niemiecka. Dzięki tej inwestycji w przyszłości połączone zostaną polskie i niemieckie trasy rowerowe.

Prace na niemieckiej części mostu w Siekierkach ruszyły pod koniec sierpnia. Obecnie na części przeprawy zdemontowano już tory. Dawny most kolejowy w rejonie Siekierek dzieli się na część polską i niemiecką. Polska przebiega nad rozlewiskami Odry i kończy się nad zachodnim brzegiem rzeki, niemiecka rozpoczyna się już nad rzeką.

Od grudnia zeszłego roku trwają roboty po części polskiej. Są one mocno zaawansowane. Odnawiane są przyczółki, a ścieżka rowerowa z kompozytowych płyt jest już niemal gotowa. Na niemieckiej, krótszej części mostu, nawierzchnia będzie taka sama.

Zobacz też: To będzie turystyczna perełka. Nadodrzański most w przebudowie

Na most Siekierki-Neurüdnitz w wakacje przetransportowana została platforma widokowa, która aktualnie jest montowana na ostatnim przęśle. Do pomalowania kratownicy przeprawy zużyto ponad tonę farby.

Prace na polskim odcinku powinny się zakończyć wiosną przyszłego roku. Nie wiadomo, czy do tego czasu też zakończą się roboty po niemieckiej stronie. Licząca 600 m długości przeprawa będzie udostępniona zarówno turystom rowerowym jak i pieszym. Z platformy widokowej będzie można podziwiać rozlewiska Odry.

Po polskiej stronie z Siekierek szlakiem rowerowym można się udać w stronę Trzcińska Zdroju, a stąd dalej już gotowym odcinkiem do Gryfina i dalej w stronę Szczecina. Trwają procedury przetargowe związane z fragmentem pomiędzy Trzcińskiem, a Myśliborzem. Będzie to odcinek jednej z dwóch odnóg Trasy Pojezierzy Zachodnich, którym dojedziemy na wschodnie rubieże Pomorza Zachodniego.
Po niemieckiej stronie szlakiem Odra-Nysa można dojechać do Szczecina, lub dobić do szlaku Berlin-Uznam i dojechać do stolicy Niemiec.

Po polskiej stronie inwestycję w samorządu województwa zachodniopomorskiego prowadzi Zespół Parków Krajobrazowych Województwa Zachodniopomorskiego. Koszt to niemal 12 mln zł, z czego 85 proc. stanowi dofinansowanie z programu INTERREG Va. Po niemieckiej stronie roboty koordynuje urząd gminy Barnim-Oderbruch.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński