Na moście degradacji uległy prefabrykowane dźwigary, a korozji łożyska wałkowe. Na podstawie ekspertyzy stwierdzono, że miejscami obiekt został niedbale wykonany i zaprojektowany, co wpłynęło na jego małą trwałość. W 2019 roku, aby nie obniżać nośności do 20 ton, zapadła decyzja o zawężeniu i wprowadzenia ruchu jednym pasem.
W ramach umowy planowane są następujące prace:
- rozbiórka istniejących przęseł;
- wykonanie nowych przęseł ustroju nośnego z belek prefabrykowanych;
- remont istniejących podpór;
- budowa kanalizacji deszczowej (podłączenie odwodnienia mostu do kanalizacji istniejącej);
- przebudowa oświetlenia;
- przebudowa wodociągu, linii telekomunikacyjnych i elektroenergetycznych;
- demontaż nieczynnego gazociągu.
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Prace wykonywane będą etapowo, co oznacza, że utrzymany zostanie wahadłowy. Możliwe będzie okresowe wyłączenia mediów w związku z podłączaniem linii i rurociągów tymczasowych / obejściowych.
W ramach postępowania wpłynęło 5 ofert:
- Konsorcjum: ALUSTA S.A., POZBD S.A - Cena: 6.782.089,85 zł brutto;
- Konsorcjum: PROBUDOWA Sp. z o.o., IMD Paweł Wątroba - Cena: 6.829.030,50 zł brutto;
- NIWA Szczecin Sp. z o.o. - Cena: 5.421.547,64 zł brutto;
- Przedsiębiorstwo Budowlano-Transportowe ARBET Sp. z o.o. - Cena: 6.141.307,07 zł brutto;
- INTOP Skarbimierzyce Sp. z o.o. - Cena: 7.431.925,48 zł brutto.
Zamawiający na sfinansowanie zamówienia zamierza przeznaczyć kwotę: 5 542 167,21 zł. Brutto. Wykonawca na wykonanie prac będzie miał do 300 dni kalendarzowych od dnia przekazania terenu budowy.
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Nowi ministrowie w rządzie Donalda Tuska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?