Konieczność ponownego złożenia deklaracji wynika z przepisów ustawy w związku z nowelizacją zapisów uchwał, które weszły w życie z początkiem nowego roku. Wśród nich są niższe opłaty za odbiór odpadów komunalnych.
Ustawowy termin złożenia dokumentu przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych minął 15 stycznia br. W specjalnie przygotowanych do tego punktach, w wydłużonych godzinach pracy, urząd miasta przyjmował deklaracje od 2 do 17 stycznia. Właściciele nieruchomości składali dokument osobiście, za pośrednictwem poczty lub elektronicznie. Wpłynęło blisko 12 tysięcy deklaracji czyli 50% oczekiwanej ilości, która winna zostać złożona do urzędu.
Od 20 stycznia deklarację można złożyć w sali 62 Biura Obsługi Interesantów oraz w filii urzędu na prawobrzeżu.
Do mieszkańców właścicieli nieruchomości, którzy nie złożyli deklaracji urząd miasta wyśle wezwanie z informacją o ustawowym obowiązku dopełnienia tej czynności. W sytuacji, gdy właściciel nieruchomości w dalszym ciągu będzie uchylał się i nie złoży deklaracji, urząd miasta zgodnie z zapisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w drodze decyzji określi wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami. W tym przypadku podstawą ustalenia wysokości opłat będą stawki dla nieselektywnej zbiórki odpadów, czyli przeszło 25% wyższe.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?