- Trwa porządkowanie drogi, rozpoczęły się też badania laboratoryjne, trwa też weryfikacja prac w terenie, więc rzeczywiście na przełomie marca i kwietnia główna jezdnia powinna zostać już oddana do użytku - słyszymy od Mateusza Grzeszczuka, rzecznika prasowego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Szczecinie. To GDDKiA zleciła prace w 2022 roku, przetarg wygrała spółka PORR, za roboty trzeba będzie jej zapłacić 56 milionów złotych. Powstał 1,5-kilometrowy odcinek drogi, łączący miasto z trasą szybkiego ruchu. Nowa trasa umożliwi, wraz z gotowymi już odcinkami tzw. małej obwodnicy Kołobrzegu, ominięcie centrum miasta, w drodze do kołobrzeskiego portu. Co ważne, elementy istniejącej kołobrzeskiej obwodnicy też będą pod zarządem GDDKiA.
Gdy ruch drogowy zostanie przekierowany na nową trasę, stara będzie jeszcze na trzech odcinkach remontowana. Ale prace mają się zakończyć do wakacji.
Po otwarciu nowego łącznika i przejęciu kołobrzeskiej obwodnicy, stara Droga Krajowa nr 11, prowadząca przez Ustronie Morskie, Tymień, Mścice, straci już status drogi krajowej i stanie się drogą wojewódzką.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?