MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kliniska: Walczą o przebudowę skrzyżowania. Zawieźli petycję do premier Bieńkowskiej

Marek Jaszczyński
Na skrzyżowaniu w Kliniskach Wielkich stanął fotoradar. Jednak według mieszkańców nie załatwi on problemu.
Na skrzyżowaniu w Kliniskach Wielkich stanął fotoradar. Jednak według mieszkańców nie załatwi on problemu. Archiwum
Mieszkańcy Klinisk zawieźli petycję do premier Bieńkowskiej o przebudowę dwóch węzłów na drodze ekspresowej S3. - Mamy dość niebezpiecznych sytuacji w tych miejscach - mówią. Czekają na spotkanie.

- Złożyliśmy list z podpisami i czekamy na spotkanie z panią premier. Przygotujemy prezentację, żeby przedstawić istotę problemu - mówi mówi Marcin Gręblicki, mieszkaniec Klinisk i przewodniczący stowarzyszenia "Innowacyjna Polska".

1400 podpisów

Mieszkańcy mają dość niebezpiecznych sytuacji, do których dochodzi na skrzyżowaniu z drogą ekspresową S3. Podpisy pod petycją były zbierane nie tylko w regionie, ale i w innych częściach Polski. Poparcie można było także wyrazić przez internet. Pod inicjatywą podpisało się ponad 1400 osób, wśród nich także mieszkańcy Bydgoszczy, Wrocławia czy Zielonej Góry.

Swoje poparcie wyrazili również Robert Krupowicz, burmistrz Goleniowa, Piotr Krzystek, prezydent Szczecina, Tomasz Stanisławski, starosta goleniowski.

- Odcinek Rurka - Rzęśnica drogi nr 3, na który składają się skrzyżowanie z drogą powiatową w Kliniskach Wielkich i rozjazd na Chociwel, jest najbardziej obciążonym ruchem odcinkiem drogi. Korkuje się na odcinku kilkunastu kilometrów codziennie w sezonie wypoczynkowym blokując cały ruch A6, S3, wjazd i zjazd z DK10, DK6 oraz Szczecina - mówi Marcin Gręblicki. - Tym samym jest najbardziej niebezpiecznym odcinkiem drogi nr 3.

- To interesy mieszkańców gminy - mówi Robert Krupowicz, burmistrz Goleniowa. - Szczególnie dla mieszkańców takich miejscowości jak Kliniska, Rurzyca, Pucice, dla których droga szybkiego ruchu stanowi połączenie z Goleniowem.

Zaniepokoiły nas plany Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zamknięcia wyjazdu ze skrzyżowania w Kliniskach w lewo, w kierunku Goleniowa. A przecież są plany przebudowy tego skrzyżowania na bezkolizyjne.

Jakie plany?

O tym, że plany przebudowy nie są wzięte z kosmosu świadczą zapisy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Na stronie www.gddkia.gov.pl w sekcji o opisie stanu budowy dróg znajdziemy informacje na temat przebudowy węzła Kliniska.

Trzy z czterech wariantów przebudowy zakładają przesunięcie węzła około 950 m w kierunku południowym w stosunku do lokalizacji obecnego skrzyżowania i połączenie go drogami zbiorczymi przez dwa ronda z istniejącą drogą powiatową. Jeden wariant zakłada pozostawienie węzła w miejscu istniejącego skrzyżowania i połączenie drogi powiatowej z drogą S3 przez dwa ronda i łącznice.

W tym wariancie przebieg drogi S3, która w rejonie węzła będzie przebiegać nad drogą powiatową, zmieni się na odcinku około 2200 m. W przypadku węzła Rzęśnica są cztery warianty przebudowy. Warianty 1 i 2 zakładają budowę węzła trójwylotowego typu "trąbka" ze zjazdami i wjazdami od strony Szczecina. Wariant 3 zakłada budowę węzła trójwylotowego typu "trąbka" ze zjazdami i wjazdami od strony Goleniowa. Wariant 4 zakłada budowę typowego węzła czterowylotowego typu "koniczynka".

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński