MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Jazda na prośbę pasażera

Sławomir Włodarczyk, 4 grudnia 2006 r.
Więcej pociągów na najbardziej uczęszczanych szlakach, więcej kursów porannych oraz wydłużone kursy składów. Od niedzieli 10 grudnia zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy PKP.

Zachodniopomorskie jest jednym z nielicznych w kraju, w którym przybywa, a nie ubywa pociągów. W 2004 roku po torach podróżowało 176 składów, w 2007 pojedzie aż 212.

Więcej pociągów rano

Powody do zadowolenia mają pasażerowie podróżujący ze Szczecina do wschodnich regionów województwa, nad morze i południe regionu. W nowym rozkładzie jest więcej połączeń do Łobza, Choszczna, Chojny, Szczecinka, Kołobrzegu i Koszalina. Z powrotem też.

Na prośbę pasażerów więcej będzie połączeń w godzinach porannych. - To dobra wiadomość - mówi Elżbieta Wyszyńska z Łobza, która dojeżdża do pracy w Szczecinie. - Do tej pory miałam kłopot z dopasowaniem pociągu.

Np. ze Szczecina pojedziemy do Świnoujścia przez Kamień Pom. o godz. 5.15 i 6.45, do Goleniowa o 5.15, 6.05 i 6.45. O 6.45 pojedziemy też do Kołobrzegu.

O wiele korzystniej, niż w starym rozkładzie jazdy wygląda również zestawienie połączeń wieczornych.

"Bolesław Prus" na weekend

Mieszkańcy regionu będą mieli do dyspozycji również połączenia realizowane przez spółkę PKP Intercity. W nowym rozkładzie jazdy po długich weekendach pojawi się dodatkowy skład "Bolesław Prus" (odjazd ze Szczecina do Warszawy o godz. 16.12), a "Błękitna Fala" stanie się ekspresem (wyjazd z Warszawy w soboty - dotąd w niedziele - o godz. 6.40, a ze Świnoujścia w niedziele - obecnie w soboty - o godz. 14.09).

Mieszkańcy Szczecina w czasie ferii zimowych będą się mogli dostać do Zakopanego pociągiem Tanich Linii Kolejowych. Wyruszy on 26/27 stycznia 2007 r., a powrót ustalono na 10/11 lutego.

Z Lubeki do Szczecina

Zupełną nowością jest połączenie na trasie Lubeka - Szczecin. Pociągi Deutsche Bahn będą kursowały co dwie godziny. Nowe połączenie pozwoli na przejazd w ramach jednego biletu (w cenie 22 euro) do pięciu osób bez konieczności przesiadki.

Przewozy Regionalne, dźwignęły się i przestały przynosić straty. Zdaniem kolejarzy, było to możliwe dzięki wzrostowi liczby pasażerów i dotacjom samorządu wojewódzkiego. W przyszłym roku sejmik przeznaczy na dopłaty kilka milionów złotych więcej, niż obecnie (w 2006 roku - 30 mln zł).

Przysłowiowym strzałem w dziesiątkę okazało się sprowadzenie szynobusów. Pojazdy obsługują połączenia ze Szczecina do Szczecinka, Kalisza Pom. i Kołobrzegu. Samorząd wojewódzki zamierza kupić kolejne używane szynobusy od kolei niemieckiej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński