Ogólna ocena (na poziomie 84,6%) jest średnią ważoną opinii uzyskanych w czterech kategoriach. W najnowszej klasyfikacji Euro NCAP uwzględniane są wszystkie systemy bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy, które zastosowano w danym pojeździe. Przedtem takie systemy, jak na przykład elektroniczny program kontroli stabilności jazdy ESP, nie były brane pod uwagę.
Aby otrzymać pięć gwiazdek, od lutego 2009 roku samochód musi uzyskać ustaloną - minimalną ilość punktów we wszystkich czterech kategoriach (ochrona dorosłych pasażerów, ochrona dzieci, ochrona pieszych, wspomagające systemy bezpieczeństwa) oraz w punktacji ogólnej. Według dotychczasowej, stosowanej od 1997 roku procedury oceniano tylko zderzenie czołowe, zderzenie boczne i ochronę pieszych
Nowe kryteria uwzględniają także test uderzenia od tyłu, który pozwala na ocenę obciążenia odcinka szyjnego kręgosłupa. Volkswagen zapobiega tego rodzaju urazom stosując w nowym Golfie zagłówki zoptymalizowane pod kątem ochrony kręgosłupa (w skrócie: WOKS). Jak wykazały testy, potencjał minimalizacji urazów przez system zagłówków WOKS znacznie przekracza biomechaniczne wartości pomiarowe licznych systemów aktywnych.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?